Inca trail - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jessica - WaarBenJij.nu Inca trail - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jessica - WaarBenJij.nu

Inca trail

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

14 Mei 2011 | Peru, Cuzco

Adios Amigos!!!!

Nou we zijn dinsdag morgen begonnen aan de Inca trail. Om 6 uur opgehaald en de rest van ons clubje wat mee gaat opgehaald. Nog 4 Nederlanders en 4 Engelse. Het blijken hele leuke mensen.
Voor dat we eindelijk gaan lopen is het tegen 10 uur. En het miezert??!!!!! De hele vakantie geen druppel gezien. En nu???? Maar het is van korte duur. Dus stappen we vrolijk de Andes in. Dag een is niet zo heel moeilijk. Ca 12 km stijgend en dalen. En nog wat vals plat. Tussen de middag lunch: soep, en gebakken vis, salade, gevulde avocado. En coca thee na. 'S middags nog een stukkie lopen en eind van de middag staat ons kamp gereed tussen de ezels, schapen, kippen en varkens. Een goed 3 gangen diner en vroeg de tent in. Douche??????? Nope!!!! :( dus met zweet pak de slaapzak in.
Dag 2: hell day!! Om 5.10 uur wakker gemaakt. Tanden poetsen/ gezicht wassen. Lekker fris is het 's nachts. Tent leeg trekken! Ontbijt om 6 uur. Voor 7 uur op pad. Vandaag 5 uur klimmen naar de 'death woman's pass' op 4200 meter. Hoe zouden ze aan die naam komen????? Wat een verschrikking vandaag. De zon knalt al op ons vanaf 9 uur!! Burn!!! Na heel veel moeite kom ik eindelijk boven. 5 uur alleen maar steil omhoog...... Pffffff. Jemig zeg. En dan nog weer een paar uur naar beneden. Het is werkelijk prachtig allemaal maar mijn humor is even weg. Wat een zware klim. Het kamp is ook bij de lunch plek neer gestreken. We zijn niet snel genoeg om door te gaan naar het volgende kamp...... Na ja ik dan?! Ben als ena laatste binnen. Zo er vond ik het ook niet. Ik ben helemaal kapot. Lekker eten en drinken bij de tent. Helemaal goed!!
Dag 3: als een blok geslapen. Om 5.15 uur eruit! Ontbijtje is een soort loempia ding. Vandaag 16 km dalen en stijgen. Door een mooie omgeving. Meer tijd om ook te kijken om ons heen. Een hele mooie dag. Veel orchideeën gezien. De dag is zo voorbij. En we hebben 's avonds een warme douche!!!!!!:)
Bij het naar bed gaan ondek ik nog een schorpioen in de tent?! Naar buiten met dat beest!!!!!
Dag 4: 3.10 uur uit de tent gegooid ! Ontbijt bestaat uit pannekoeken!! :)
We moeten vroeg vertrekken om tickets te bemachtigen voor een berg in Macchu Picchu. Er worden daar maar 400 mensen per dag opgelaten. Eerst wachten we 45 min bij checkpoint. En dan rennen naar benden. Joris en Johan gingen vooruit met een gids. Die zijn het snelste. Nico en ik in een vreselijk tempo naar benden. In 1,5 uur / 6 km. Dat is heel snel op hoogte.
Komen we helemaal kapot benden .... Zijn die kaarten al om 4.40 uur vergeven?!

Dan maat genieten van macchu Picchu. Super veel orchideeën.

Stuur nog later een bericht. Nu kapot. Lekker in bed. 5 uur slapen en dan weer eruit voor de vlucht van Lima.

Adios !!!

• 14 Mei 2011 - 09:54

Atie:

Ik vind het een hele prestatie dat je de Inca-trail gedaan hebt, het zijn geen christelijk tijden om op te staan.
    Erg hé, je bent kapot aan het einde van de dag en je betaaltd er nog voor ook, maar levert wel een topprestatie.
    Fijn dat het een leuk groepje was.
    Geniet er nog even van.

groetjes, atie

• 14 Mei 2011 - 09:57

Gerda:

was dus wel een bar eind van de vakantie geen leuk eiland om bij te komen, zonde
    eind van de vakantie,
    ik zou nog mijn vluchtnummer geven KL601 9.50 uur,
    ik weet niet of het lukt, maar een goede thuiskomst en ik mail

• 14 Mei 2011 - 10:08

Celina:

So guys please check your vegatables op schorpioenen!!!!!!
    Pffff...behoorlijk pittig tochtje hebben jullie gehad! Hopelijk was het zeer de moeite waard!
    Lekker slapen en dan hopelijk een ietsiepietsie uitgerust voor de terugreis :-(

xx
    Celina & Barry

• 14 Mei 2011 - 11:26

Kris:

Das allemaal eens wat Andes

• 14 Mei 2011 - 14:00

Mama En Papa:

Tjonge waar zijn jullie aan begonnen zeg. PETJE AF hoor. Dan ook nog een schorpioen in je tent. bbrr. Nog 2 vermoeiende dagen te gaan en dan thuis weer bij trekken. Goeie vlucht in ieder geval vast. En...ik laat me totaal niet van de wijs brengen door jouw pessimistische regen berichten. Woensdag al op 0% en er is niks veranderlijker als 't weer. Dus ga ik er vanuit dat we dinsdag "gewoon"lekker temperatuurtje hebben en droog.PUNT Vanavond nog langs oma. Morgen nog een volle draai. Koffers nog even checken, of misschien alles nog. Zit nu nog weinig in. XX

• 14 Mei 2011 - 19:06

Nicolle:

Het is goed, dat jullie nog een paar dagen hebben om bij te komen. Maar aan de verhalen te horen is het wel een hele gave reis. nog even genieten en een goede reis terug.
    Groetjes Nicolle
    p.s. Jessica het inrichten is allemaal goed gegaan. Het is supergaaf geworden en we hebben er allemaal zin in. Tot over weekje. Doei, doei.

• 14 Mei 2011 - 20:52

FLORA:

Wouw!!!!!! Wat een prestatie zeg de inca-trail, ondanks het afzien heb je toch mooi gedaan Jessica (petje af). Ik ben benieuwd naar de prachtige foto's. Tot gauw!!!

• 15 Mei 2011 - 05:50

Patries:

Klinkt heel mooi en uitdagend! Zo zou die Inca Trail ook willen doen!

Goede terugreis!

x patries (en ruud)

• 15 Mei 2011 - 13:08

John:

Als ik de reisverslagen lees,dan hebben jullie een vermoeiende, maar ook een super reis achter de rug. Thuis maar bijkomen en de foto's bekijken. Ben er reuze benieuwd naar. Tot ergens deze week!?

John

• 16 Mei 2011 - 10:05

Wim Van Dijk:

Wat een barre. barre tocht. Door de beeldende beschrijving van Jessica moet ik toch steeds lachen ondanks al die ontberingen. Volgens mij moet de natuur daar wel overweldigend zijn met al die orchideeen om je heen. Ik kijk nog elke dag tegen een Bosnimf (Calypso borealis) van een vorige expeditie van jullie aan. Deze orchideeen zijn misschien nog wel mooier.
    Sterke weer in ons eigen kikkerland, waar jullie inmiddels wel weer zullen zijn terecht gekomen.
    Groeten,

Wim vn Dijk