Adios amigo's !!!! - Reisverslag uit Ica, Peru van Jessica - WaarBenJij.nu Adios amigo's !!!! - Reisverslag uit Ica, Peru van Jessica - WaarBenJij.nu

Adios amigo's !!!!

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

27 April 2011 | Peru, Ica

Hola!!
Nou we zijn inmiddels alweer 4 dagen verder als Schiphol. Waar we met Iberia vandaan komen. Via Madrid. Het is meer Iberia? Ontbering-JA!! Wat een ouwe kut zooi zeg !!! Een zo'n scherm voor 300 man. Drinken moesten we zelf achteraan. En er waren ook geen snacks. De stewardessen waren oud, lelijk en chagerijnig. Al met al viel het nog mee. Twee uur naar Madrid en vanaf daar nog 11,5 uur naar Lima. We kwamen aan en hebben in de wijk bij het hotel nog wat gegeten en naar bed gegaan. Later hoorde we dat de rest van de groep direct naar bed is gegaan.
De groep bestaat uit 14 mensen incl ons vieren. En helaas... Er is weinig soeps bij?! Dus het zal wel met die lui.
We zijn maandag door de wijk Miraflores gegaan. En wat ons direct de aandacht deed verhogen was het Atlantic city casino. Dat is de plaats waar Stephanie Flores het laatst is geweest met onze grote vriend Joran. Echt raar om daar te lopen en te bedenken wat er daarna allemaal heeft afgespeeld in Hotel Tac. Dat is daar ook. Echt heel bizar dat die idioot hier ook allemaal is geweest.
Maar wij hebben aan de kust lekker zitten relaxen. We hebben tussen de middag de local dish Chevinche Pescado op. Dat is rauwe kabeljauw in limoen met chilli's en koriander. Lekker!!!!!!!! En Pisco Sour. Een brandy met limoen en suiker ook iets nationaals. En super lekker!!!
We zijn Lima na de lunch ingegaan. Een toertje gedaan en bij de cathedraal geweest. Was erg mooi. Tegen de tijd dat we terug waren moesten we WEER eten. En er zijn biefstukken hier ........ Ohhhhhhhhh zooooooo lekker ! Straight from Argentina!! Wowie !! En een lekker Pisco-tje!! :)
We zijn om 3 uur uit bed gegaan dinsdag morgen want we moesten oprijd in Pisco zijn voor een boot tocht naar de ballastas- eilanden. Mooie rots formaties de bezet worden door heeeeeeel veel vogels, zeeleeuwen en pinguïns !! Het worden ook wel de 'poor man's Galapagos ' genoemd. Dat zegt al genoeg hè ??? Haha wel heel mooi ! Vanaf daar zijn we naar een wijngaard met Pisco makerij gegaan. Ook weer lekker!!!! En daar gegeten, waar Johan het gerecht van onze medereiziger op heeft gegeten ?! Oeps?!?! Naja. Jammer hoor!
Uiteindelijk geëindigd in Ica. Waar het heerlijk warm is. 32 graden vandaag. En vanmorgen naar een museum geweest. Met oude mummies van de inca's en andere toestanden van hier. Er was grote verbazing dat 'de jongelui ook meegingen' . Wat denken ze nou? Dat wij een stel debielen zijn??!!!! Wat een lui zeg!!! Er vroeg ook al iemand aan mij ( 3 uur opgestaan hè uit bed) om 7.30 uur: Waar smaakt de thee naar ?? Uhhhhh..... Misschien naar thee!???????? Dat is een kleine impressie van de groep. Gisteren avond zijn we wezen eten iets verder op, en de bus zou om 21 uur terug gaan. Wij waren iets later en de beste bus chaffeur zou later ons komen halen. Prima zou je zeggen. Is er vandaag iemand uit de groep die de 'tip' komt halen voor deze chauf omdat we daar morgen gedag tegen zeggen. Wat krijgen we te horen ' omdat ie jullie toch later weer op kwam halen ' jaja ...... Dus ik zeg : ja hij had ook 10 min kunnen wachten?! Stom wijf !
Verder gaat het met ons super ! Vandaag in de woestijn geweest ( ook nog ) en daar met een enorme V8 buggie door de woestijn gescheurd. Het was super! Er zijn hier zandduinen van 80meter en hoger. Daar ga je dan steil naar beneden met dat ding. Mam, bij de eerste had u het al begeven. Maar we gingen daar ook Sandboarden!! We begonnen met 30 meter ofzo. En dan weer met de buggie en steeds hoger! De laatste was ruim 80 meter en dan haaks die heuvel af met je board. Ben er op gaan liggen en vond dat best eng. Maar het was super gaaf!!! Iedereen heeft het gedaan behalve Nicolette, die heeft hoogte vrees.
Super was het!!! Oja en ook nog naar een begraafplaats hier. Dat is zo'n 'begraafmuur'. Bijzonder om te zien.

Morgen gaan we weer bijtijds weg want we moeten om 10.30 uur in Nasca zijn voor het vliegtuigje naar de Nasca lines.
Dus tot het volgende bericht.
Buenas dias senioras e senioritas !
Liefs Jessica en Johan

• 28 April 2011 - 06:30

Celina:

Zo te lezen vermaken jullie je prima!Wowwwww.....gaaf joh sandboaren!
    Lijkt me heel gaaf om te doen!
    Goed om te horen dat het eten ook weer prima smaakt daar!
    Is de maaltijd natuurlijk elke dag weer iets om naar uit te kijken ;-)
    Jammer dat er in de groep weer van die ouwe zeurpieten zitten.....maar daardoor zullen jullie vast geen minder plezier hebben (so....please guys stay in the group!!!)
    Veel plezier bij de rondvlucht boven de Nasca Lines!
    Veel plezier en een goeie relaxte busrit gewenst!!

Celina&Barry

• 28 April 2011 - 06:40

Patries:

Dat klinkt allemaal weer goed! Behalve de groep dan....Ach, niet te veel aan irriteren, gewoon jullie eigen weg
    gaan! Maar zijn het bekakte 60+ ofzo, omdat ze julie jongelui noemen?

• 28 April 2011 - 07:17

Eimert:

Gaan jullie ook nog naar de echte Galapogos. Kijk dan even of je Darwin nog tegenkomt. Die heeft daar ontdekt dat je als je maar genoeg keer met je snavel tegen een rots aanvlieg je vanzelf een dikkere snavel krijgt. probeer maar eens met je neus.
    Benieuwd of je van die diksnavelmerels tegenkomt.
    Enne, wat die groep betreft, bedenk dat jullie over 30 jaar of zo ook bij die garde horen en dan heb je vast plezier over die jonkies en keuvelen jullie gezellig met elkaar over dat jullie 30 jaar geleden ook nog zo jong waren. Veel plezier zo met z'n allen.
    Groeten van Ankie en Eimert.

• 28 April 2011 - 07:36

Mama En Papa:

Zo alweer aardig wat gedaan zeg. En uiteraard het eten alweer behoorlijk getest. Heerlijke temperaturen ook. Hihi, ben ik blij dat ik niet de enige ben met hoogtevrees. Gelukkig lees ik nu eens van een ander, die denkt:Jullie gaan je gang maar. Ik blijf hier. Veel plezier daar nog. XX

• 28 April 2011 - 09:08

Tante Marrie:

hier een bericht uit sliedrecht.allereerst bedankt voor je kaartje en mail voor mijn verjaardag vond ik hartstikke leuk
    fijn dat het daar zo mooi is en dat het eten daar allemaal smaakt dat is altijd maar afwachten
    hier was het nu geen weer om buiten te zitten gisteren was maar 17 graden dus alles binnen maar dat is ook wel gezellig
    groetjes van ome wout en tante maarie

• 28 April 2011 - 09:41

Rianne:

Heeej, klinkt allemaal super! Groeten aan de 'oude lui' ;)

xx

• 28 April 2011 - 11:10

Teunie:

Hoi Jessica en Johan,om in jou superlatieven te blijven; super gaaf om dit weer te lezen .Jammer van al die
    saaie reisgenoten maar met zo'n geweldige reis is dat maar bijzaak.
    Ik was nog vergeten jullie een fijne vakantie toe te wensen, dus bij deze,
    veel plezier en ik ben weer benieuwd
    naar de volgende "sessie" gr. Teunie

• 28 April 2011 - 16:39

MIa :

Hey jongelui,

Ik had jullie gewaarschuwd voor Shoestring reizigers, in Costa Rica wist de helft van een groep niet in welk land ze de week ervoor waren geweest. Op het buggy en het sandboarden na lijkt alles me geweldig, hebben jullie blauwvoetpelikanen gezien op de eilanden?
    Ben niet nieuwsgierig naar het rauwe visgerecht, momenteel smaakt alles zo.

• 28 April 2011 - 19:12

Atie:

O,o, wat is het eten weer lekker.
    Ceviche kun je in die landen veel eten, ja. Leuk om met zo'n buggy van de zandduinen te gaan en dan sandborden. Bij mijn reis staat ook een buggytocht, maar volgens mij is de locate erg uit de richting, wie weet kan het dan ergens anders nog.
    Gelukkig dat jullie zelf al met z'n 4-en zijn. Altijd leuk een rondvlucht.
    Veel plezier!
    Atie

• 29 April 2011 - 09:26

Nelleke:

Het word weer een top vakantie geloof ik. Alleen maar mooie verhalen over lekker eten. Altijd intressant. Jullie zijn geen dropjes wezen brengen bij Joran?? Doei Nelleke

• 30 April 2011 - 19:05

Wilma:

Wat een leuke verhalen weer. Wat vervelend nou om van alles te beleven en vooral vreemde dingen te eten. Zorg je wel dat je niet met een mager snoetje terugkomt????
    Dat Sandboarden lijkt me wel eng, ik geloof dat ik dat niet zou durven, maar wie weet als je eenmaal in de mood bent durf je het wel.
    Geniet nog maar lekker en vooral ook van je leuke reisgenoten

groetjes, en veel plezier !!!

• 30 April 2011 - 21:25

Nicolle:

Ha vakantiegangers, pas 4 dagen onderweg en al een hoop gezien en gedaan. Hopelijk trekken die medereizigers nog een beetje bij, maar dat zal bij jullie de pret niet drukken (zo te lezen hahaha). Nog een fijne vakantie verder en ik kijk uit naar het volgende berichtje. Groetjes nicolle

• 03 Mei 2011 - 10:09

Johan En Jessica:

hallo hoe gaat het nu met jullie daar in Prru, wat ik nu gelezen hebt dat was niet zo goed . maar je hebt nog twee weken dan zal het wel beter gaan .
    zeg nu heb ik wat voor jullie endat is niet zo leuk den ik , zeg ik julie zegen dat onze reisniet door gaat zeg want ik ben een maandag naar de dokter geweest en die zij mij dat ik een bloed waarde van 5.4 heb en die moet 8 wezen nu heef de arts mijn gezeg dat ik dat niet vacantie kan gaan en voor al niet in die landen . hij zij als je daar iets overkomt dan is dat niet zo goed om daar in een ziekehuis te zijn . zeg nu moet ik weer al die dingen weer onder gaan je weet wel van onder en boven . maar dat moet al snel gedaan worden . nu dit was het enik hoop dat alles goed gaat met jullie en dat julie weer goed thuis komen
    de groeten van adrie en jan