Officeel verstoten ???? - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jessica - WaarBenJij.nu Officeel verstoten ???? - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Jessica - WaarBenJij.nu

Officeel verstoten ????

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

01 Mei 2011 | Peru, Arequipa

Hoi allemaal !!! Hola quetal !!!

We zijn weer wat verder. Nadat we al het zand uit de bilnaad hebben verwijderd zijn we vertrokken naar Nazca. Dat is bekend om de mysterieuze Nazca lines. Deze kun je alleen vanuit de lucht zien. Dus hebben wij een triple gemaakt in een Chessna 208. Zo'n mini crash vliegtuigje. We hadden gelezen dat 5 van de 6 mensen daar vreselijk in moet kotsen. Dus ....... De rondvlucht was met 8 personen in het vliegtuigje. Er waren een paar van die lui die gingen niet mee. " je weet maar nooit?!" HALLO!!!!! Je bent hier maar een keer???!!!!! Wake-up!!
De rondvlucht wad super! Niet gekotst en alle figuren gezien !! Rest van de dag een beetje gechilld bij het zwembad. Heerlijke verse mango sapjes op!!
De dag erna zijn we naar oude Inca begraafplaatsen geweest. Heel raar want alles ligt daar nog. En de mummies / skeletten / botten liggen er ook gewoon ?! Bizar. Maar wel reuze interesant.
En we zijn nu ook echt buiten de groep. Iedereen is gevraagd voor het eten. Guess who's not????? Dus nu is het : dikke vinger voor de rest!!!!

Vanaf Nasca zijn we met de nachtbus naar Arequipa gegaan. Dat is netzo iets als een nacht trein. Alleen doe dit keer 10. Wat ontzettend kut!!!! Maar het is niet anders, diazepam er weet in, tukken maar!!!

Helemaal naar de K! aan gekomen in Arequipa. Naar de stad voor wat koppen coca thee/ coke thee. Thee getrokken van coca bladen. Dezelfde die ze aan stukjes hakken, overgieten met kerosine en ze maken tot een kostbare hobby. Het smaakt een beetje naar spinaziesap.
We hebben de mummie Juanita bezocht in een vriezer. Dat had misschien iemand moeten melden. Wij stonden daar in een hempie??!! Oeps?! Maat best gek om te zien dat er iemand in de vriezer zit die 500 jaar geleden is geofferd?!
En we hebben een oud klooster bezocht : boring ! Naja was wel grappig, maar een beetje saai.

De plaats zelf is hier wel heel mooi. Kathedraal met mooi plein en op de achtergrond ik geloof acht vulkanen. We hebben vrienden gemaakt met de man van de coke thee. En hebben besloten om daar 's avonds ook te eten. Echt Inca voer. 'S morgens hadden we al een rondleiding door de potten en pannen gehad. Waar al een alpaca bout lag die de vorige dag al was gedroogd. Dus wij 's avonds aan de alpaca bout en ribs. Dat wad wel lekker. Met nog groenten en aardappels. Toppie gegeten weer. Oja, en een geweldige chocolade fondue. Mmmm.

Voor vandaag hebben een hike gedaan. Stond noets op het programma, dus zelf geregeld. Om 7 uur vetrokken. En na een uurtje kwamen we in het Yura gebied. Ca 2400 meter hoog. Een prachtig gebied. En na een uurtje of 2 moesten we door de rivier en klauteren over rotsen om uiteindelijk bij de waterval te komen. Er was een nadeel MILJARDEN mini mugjes. Onze benen en armen zien er uit als een enorme besmettelijke toestand. Niet normaal. Maarja.... Dat hoort er bij?! De tocht terug ging ook soepel. Hadden verwacht dat het zwaarder was door de hoogte. Maar zeker de moeite waard een hele leuke dag !! Ondanks de blauwe plekken en schrammen en de mugjes. Ook veel mooie planten.

Het weer is buitengewoon goed. Overdag een graad of 30 en 's avonds 10/15 ofzo. Wel een lange broek dan. Maar we werken aardig aan onze teint :)
Ook met Joris en Nico nog alles gezelli en leuk.

Nu nog ff op bed relaxen. En dan zo WEER eten. Het houd ( gelukkig ) niet op. En geen coke thee vanavond want dan slapen we niet. Morgen vertrek naar Colca Canyon.

Adios en doei!!!!

Gessica en Juan.

• 02 Mei 2011 - 00:26

Nicolle:

Niet te bruin terugkomen, anders lijken wij straks zo wit. Onze nieuwe baan gaat morgen beginnen. Margriet en ik gaan een kijkje nemen in Leerdam en dan krijgen we te horen wat we, tot het inrichten, moeten doen. Maar genieten jullie nog maar lekker daar in Peru en zo te horen hebben jullie daar geen problemen mee (hahaha).
    Groetjes Nicolle

• 02 Mei 2011 - 07:54

Margriet:

Ik sluit me bij Nicolle aan!!!!!
    Geniet ervan!!!

Groetjes margriet

• 02 Mei 2011 - 09:09

Mama En Papa:

Zo 't wil echt niet lukken met jullie en de groep .Maar goed dat jullie je er niet door laten verstoren. De wandeldag zal best vermoeiend, maar ook mooi geweest zijn. Eten bij lokalen is toch ook echt iets voor jullie. Alles is mmmm en heerlijk. Geniet er maar van. Groetjes XX

• 02 Mei 2011 - 09:18

Patries:

Goed om weer iets te lezen! Die cokethee zou ik stiekem ook wel eens uit willen proberen!

Have fun!

x patries

• 02 Mei 2011 - 11:27

Gerda:

Hallo, ik denk dat het nog wel goed komt met (een gedeelte van) de groep, jullie vonden ons in het begin ook raar en oud en achteraf vielen we toch wel mee, maar zonder de groep vermaken jullie je ook wel, spannend zo'n klein vliegtuigje,
    groet

• 03 Mei 2011 - 07:43

Celina:

En jullie vinden het vast heeeeeeel jammer dat die ouwetjes jullie buiten sluiten zeker! Lekker je eigen plan trekken zou ik zeggen!
    Eet smakelijk maar weer en veel plezier! Zie trouwens dat je een nwe naam gekregen hebt; beviel ATM niet meer ;-) !!??!!

Celina&Barry

• 03 Mei 2011 - 18:46

Ditske:

He pssssst ... neem wat van die thee voor me mee..te gek man.

• 07 Mei 2011 - 09:12

Nelleke:

Helemaal te woopie die thee .De 1000 foto's die jullie vast en zeker gemaakt hebben zullen wel weer geweldig zijn. Het word hiet vandaag en morgen zo'n 28 graden Dus wij zijn vast net zo bruin als jullie . Geniet nog van het mooie Peru