Tussen de locals !! - Reisverslag uit Puno, Peru van Jessica - WaarBenJij.nu Tussen de locals !! - Reisverslag uit Puno, Peru van Jessica - WaarBenJij.nu

Tussen de locals !!

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 Mei 2011 | Peru, Puno

Adios gringo's!!

We zijn weer fris en fruitig na twee dagen op pad te zijn geweest.
We zijn gisteren morgen vertrokken met een boot naar de Uros eilanden. Dat zijn riet eilanden in het Titicaca meer. Wat natuurlijk te verwachten was is dit alleen maar commercie. En dat hadden sommige van onze reisgenoten niet verwacht ?! Hallo??!!! Maar goed wij waren er snel klaar mee.
Vanaf daar moesten we nog bijna 3 uur op de boot naar Amantani eiland. Daar kregen we te horen welk gezin er voor ons ging zorgen deze dagen. Wij kregen Juanna en Liesbeth. Moeder en dochter. Johan en Joris waren vooral blij met Liesbeth. :) en we hadden mazzel want deze mensen hadden een soort pension achtig iets met 2 wc's en een wasbak. Wel alles buiten maar er waren er ook die bijna bij de schapen lagen. Dus wij blij!!!!
'S middags nog een wandeling gemaakt naar 2 tempels. Van 3900 naar 4500 meter. Pfff dat was wel even pittig. Ik heb ook al dagen koppijn nu dus bij inspanning klapt mijn hersenpan bijna uitelkaar heb ik het idee. De paracetamol vliegt er de laatste dagen doorheen. Maar de wandeling was de moeite waard en later zijn we ook nog naar een tempel gelopen die iets lager was. Maar wel eerst naar beneden voor we daar weer heen konden. Eerst had ik echt geen zin meer maar toch gedaan. ( oefenen voor de Inca trail!!!! )
'S avonds heerlijk gegeten. En daarna was er een soort feest avond waarbij we in de kledij van de mensen daar moesten. Dat heb ik dus niet gedaan!! Ik ben toch geen Peruaan!?? En ik heb een klere hekel aan zulke avonden. De rest wel in kledij. Ik niet. En ik ben er achter gekomen dat er ook een apotheker in ons midden hebben!! Hij werkt bij Merck/ Organon. Die had ook geen " pak" aan. Die weet niets ! Hij ging aan Johan dingen vragen over hoogte ziekte??!! Ben je dan apotheker!???? Hij zal wel een dikke functie hebben daar want hij moest ook wel eens naar Amerika. Snap niet wat de best man hier doet ? Moet ook naar Aruba ofzo. Is ie veel beter op zijn plek ;)

Maar goed de feest avond was voorbij en naar de kamers. De sterren hemel is prachtig hier. We hebben het Zuider kruis gezien, de Melkweg en de Grote beer is hier onderste boven.
De kamer is netjes, veel zware dekens. Die zijn wel nodig want het is afstervend koud hier na zonsondergang. Lekker geslapen, jammer dat ik me om 3 uur aan moest kleden omdat ik moest pissen!!! Kut zeg! KOUD!!!!!! Want de wc was verder op?!!

Om 7 uur ontbijt. Dus 6.45 uur er uit. Douche ect was er niet. Dus tijd genoeg voor deo en tandenpoestsen. Die 6 lagen zonnebrand van gisteren beginnen lekker te plakken.
Weer op de boot en nog langs een eiland: Taquilla. Wat we daar moesten doen weet niemand dus hebben we maat de 4 stoelen op het dorpsplein ingenomen. Nog weer een laag zonnebrand erop en coca thee drinken. Heb nogsteeds hoofdpijn?!!

Weer 3 uur op de boot terug naar Puno. Johan, Joris en ik het achterdek ingenomen. Liggen, iPod in en tukken maar!!!

Lekker in het hotel weer gedoucht!!!! Heerlijk !!!! Nu lekker gegeten. En vroeg naar bed. Moe! En morgen gaan we om 7.30 naar Cusco waar tegen 3en aan zullen komen. We hebben dan om 18 uur een briefing met onze guide voor de Inca trail. Dus het gaat nu echt bijna gebeuren!!!!! Dat gaat zwaar worden!!!! Maar we hebben er zin in ( nog wel ?!) dus waarschijnlijk is het volgende nieuws van NA de trail. ( if we survived? )
We moeten nog even matjes regelen om op te slapen. En als we stickers zien plakken we ze op de stokken hoor Wilma!!!! :) maar we hebben ze nog niet gebruikt nu nog maar kleine wandelingen gehad. Maar de hoogte merk je wel hoor! Zeker gisteren naar de 4500 met top. Echt heeeeeeel rustig lopen. Johan gaat wel sneller. Maar ik had zo'n hoofdpijn dat ik echt geen stap te snel heb gezet. Wel een goede training.

Dus jullie horen van ons !!! En het is nog steeds supperrrrrrr leuk!! Het land is supperrrrr mooi. Lekker weer en het eten toppie!!!

Adios!!!!!

• 08 Mei 2011 - 06:00

Patries:

Spannend hoor! Ik weet nog in Nepal dat er in de groep een bepaalde spanning hing toen wij de pas op 5400 meter hoogte over moesten...Zelfde sfeer als bij jullie waarschijnlijk.
    Zet hem op, jullie hebben genoeg getraind en die hoofdpijn daar moet je gewoon doorheen :S

liefs patries

• 08 Mei 2011 - 11:48

Hennie:

Weer veel gedaan en gezien dus. Genietse nog even van de laatste dagen. VOor je het weet sta je weer in Holland (waar het nu trouwens ook heerlijk weer is)

• 08 Mei 2011 - 15:29

Celina:

Veel suc6 met de trail!!

xx

• 08 Mei 2011 - 20:12

Wilma:

Balen zeg van die hoofdpijn , ik hoop dat je ondanks dat wel geniet van dat mooie land. Ik denk dat het een pittig tochtje zal zijn ondanks training vooraf. Ik ben wel benieuwd hoor hoe jullie het gaan vinden. Veel succes
    Groetjes

• 09 Mei 2011 - 22:58

Dirk Zeinstra:

ik heb 1 groot deja-vu als ik jullie verhaal lees! Leuk jullie te volgen.

Succes!

Dirk

• 12 Mei 2011 - 17:52

Wim Van Dijk:

Nou, wel een hele late reactie van mij. Ik heb een aantal dagen de computer niet ingezien.
    Het is wel een partij afzien daar bij jullie. Wat doe je ook eigenlijk als rechtgeaarde laaglander daar in de wolken in Peru. Geen wonder dat die hersenen van jullie dat niet kunnen verdragen. En dan ook nog in de vrieskou 's nacht naar de WC. Ik moet er niet aan denken. Die dikke dekens doet mij denken aan die 'gestikte' dingen die wij vroeger 's nachts over ons lijf hadden.
    Maar ja, een mens wil afzien. En jullie zien natuurlijk wel hele mooie dingen. Wel leuk, dat tussen de deelnemers een apotheker verscholen zit. Het is natuurlijk wel iemand uit de industrie, dus niet helemaal een echte.
    Ik hoop dat jullie die Inca-trail halen. Ik heb de laatste dagen helemaal niets meer gezien of gelezen van jullie.
    Geniet van al het moois daar en maak er een mooie reportage van.
    Groeten,
    Wim van Dijk