Tour of duty : final chapter - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jessica - WaarBenJij.nu Tour of duty : final chapter - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jessica - WaarBenJij.nu

Tour of duty : final chapter

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

22 November 2013 | Vietnam, Hanoi

Zooo!!!
Nu is dan echt onze laatste avond gevallen in Vietnam...

De afgelopen dagen waren nog heerlijk. Woensdag hebben we een relaxte dag gehad in Hanoi. Smorgens een wandeling gemaakt langs de oevers van West Lake = is viezig stink meer met lelijke gebouwen. Maar er zat een hele goede Indiër!! :)
Na de lunch zijn we naar het Citadel geweest wat een hele aardige tentoonstelling bezat. Maar we mochten niet overal heen... Er was hoog bezoek!! De minister van Namibië!:-D Wow!! Wat een happening. Overal politie en leger.

Donderdag morgen werden we gehaald om naar Halong bay te gaan. 4 uur rijden vanaf Hanoi. Wat we verwachten weet ik eigenlijk niet maar het was echt ge-wel-dig! Het ontvangst op de boot, de kamer, de eetzaal!! Het leek de Titanic wél! De kamers nog luxer als alle hotel kamers met een prachtige badkamer. Alles er op en er aan.
het schip had 10 hutten en er waren 15 gasten aan boord. De maaltijden waren super. Bij het eten van de krab had iedere tafel een persoonlijke krabben kraker. :-)
Het eten was voornamelijk uit zee. Garnalen, inktvis, vis. Kip en vlees ook erbij. Groenten en noodles en salades.
S middags gingen we kajakken op zee tussen de rotsformaties. Erg leuk. Door grotten gevaren en ook nog gezwommen. Het was helaas niet echt mooi weer. Dus geen heldere uitkijken en ook geen zichten zoals op de postkaarten :-S maar het was mooi. Het water warmer dan de buiten lucht.

We hebben als een blok geslapen en naar grotten in de rotsformaties met van die druipttoestanden.
Na dit uitstapje kregen we workshop loempia maken. En jullie raden al wat de lunch was?????? Jaaaaa loempia. Gefrituurd en vers. Met weer een berg bij gerechten.
Na de lunch was het einde tripje en terug naar Hanoi. Wat voor ons ook echt de allerlaatste activiteit van de reis is.

Halong bay was mooi! En het hele plaatje was boven verwachting. Zo luxe pfff

Dit was het dan... Van zuid naar noord vietnam.. In 22 dagen.. Met trein, bus en vliegtuig!! Van zonnestraal naar tyfoon en overstroming naar miezer regen.
Het was zo divers. Trekking door de klei in Sapa en kruipen door de tunnels van CuChi en Vin Moc.
De mensen zijn heel aardig voor ons. Wat best opmerkelijk is.
Het is een land waar we eigenlijk achter af niets van wisten behalve dat ze loempiaas eten en er een oorlog is geweest.
Het is heel interessant geweest. En we hebben heel veel gezien van de oorlog hier.
Het eten was prima. Maar hebben het meeste Indiaas gegeten. Omdat we dat nu eenmaal lekkerder vinden. Ook hebben we uiteraard wel wat Vietnamees op :-)
De tempels en pagodes hebben we beperkt gezien. We hebben de mooiste er uit gepikt omdat ze hier 3567436755 pagodes en tempels hebben.
En dus is het uiteindelijk best een "tour of duty" vakantie geworden. Wat ook interessant was allemaal júist omdat we er geen zak van wisten.

Een land wat ik iedereen aan kan raden!!! Er is voor ieder wat te doen én het is goedkoop! Maaltijd is ca €5-8 pp incl drinken en voorgerecht.
Bier ( 330-500ml) is ca €1,-
Frisdrank € 0,75.

Nou... Ik had graag nog snel een nieuw verslag gemaakt. Maar dat zit er helaas niet in.. de koek is op..
Máár ik kan vast zeggen.. In april komt de volgende. Hahaha!!

Het was top!!!!

Groeten en tot snel :-(

Jessica, Johan en Chris

• 22 November 2013 - 17:42

Eimert:

Wat geweldig genieten samen met vrienden in een bijzonder vakantieland.
    Zo zie je maar weer, je moet geen vooroordelen hebben over een land maar gewoon er zelf eens gaan kijken en vakantie vieren met goede vrienden.

• 22 November 2013 - 17:45

Mama En Papa:

Nou je kan inderdaad niet anders concluderen dat alles in deze vakantie zat, zeg. Mooi weer, iets minder èn bijna Tyfoon. En in real life Tour of Duty mee gemaakt. :-) Kan niet iedereen zeggen. Dan ook nog Luxe Boottocht aan 't einde. En ja, dat is het nog tukkie doen en morgen nog lekker beetje slenterend de ochtend/deel vd middag genieten. En dan weer zeer pracktisch vooruit kijken hè... naar April 2014 :-) Stap nou eerst nog maar 't vliegtuig in hier heen. Tot thuis, doei doei XX mama en papa

• 22 November 2013 - 20:21

Gerda:

Hier kan je wel weer een aantal maanden opteren, goede thuisvlucht en tot gauw

• 22 November 2013 - 21:22

Wilma:

Tjee, wat een reis, met van alles erop en eraan. Hoe gevarieerd wil je het hebben. En dan weer terug naar ons kikkerlandje. Zal ff wennen zijn. Wens jullie alvast hele goede reis terug en een veilige landing.
    spreken elkaar wel weer op het thuisfront

groetjes

• 23 November 2013 - 15:22

John P.:

Hoi Johan, Jessica en Chris,

We hebben gedurende jullie super vakantie regelmatig via de what's app gecommuniceerd. Ook dat ging, ondanks de afstand en verbindingen prima. De foto's die jullie regelmatig stuurden gaven al een kijkje in jullie belevenissen.

Ik ben benieuwd naar de foto's. Veilige terugreis gewenst en tot binnenkort!

John

• 23 November 2013 - 21:31