Goodmorning Vietnam!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jessica - WaarBenJij.nu Goodmorning Vietnam!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Jessica - WaarBenJij.nu

Goodmorning Vietnam!!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

06 November 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal!!

Zaterdag morgen vertrokken vanuit Amsterdam! Na een vlucht van 16 uur en een overstap in Hongkong zijn we aangekomen in Ho Chi Min. We worden opgewacht door een Vietnamees meneertje en naar het hotel gebracht. Het zit midden in de stad en het is lekker druk. Echte Aziatische gezellige drukte.
We gaan eerst even 2 uurtjes chillen en opfrissen. Daarna de stad in. Het is inmiddels middag. We gaan op ontdekkings tocht door HCM.

Met de avond eten we spring rolls. Gefrituurde en verse. Verse zijn rauw en koud. Bevatten rauwe groeten en kruiden. Lekker hoor.

We besluiten vroeg er in te duiken. Het is best een lange dag geweest vanaf zaterdag. Om 22 uur ben ik helaas al klaar wakker. De mannen hebben als een blok geslapen.. Zzzzz...

Maandag ochtend hebben we een trip geregeld naar de CuChi tunnels. Dat zijn de tunnels waar de Vietcong zich in tijden van de oorlog op hield.
We zijn dan in de regionen waar John J gevormd is. De jungle van Vietnam. We gaan opzoek naar Charlie! (#ForrestGump #we we're lookin for a guy named Charlie) het is een heel interessant gebeuren. Onvoorstelbaar dat mensen zo geleefd hebben. En ook in die kleine ruimtes. Totaal is er 200 km aan tunnels waar hele steden waren. Ziekenhuizen en leefruimte voor de Vietcong.
Ook Kon je er schieten met diverse wapens. Dit hebben we niet gedaan omdat je niet zelf met de M60 mocht knallen. Het stond op een statief. En dat is stom!
We hebben een paar uur hier door gebracht. We hebben in de tunnel een foto gemaakt. In de originele met dekseltje afgedicht. En Johan en
Chris zijn in de tunnels voor toeristen geweest. Die zijn groter gemaakt. Na 20 meter zijn ze er weer uit gekropen. Ik geloofde het wel :)Het was zeer zeker een bijzondere lokatie. Ook lagen er nog veel bommen en granaten uit de oorlog.
Om een uur of 3 waren we terug in HCM en zijn we naar het financieel district en de Saigon rivier.
Er is hier een gebouw, Bitexo financial tower. Je kunt naar de 49e verdieping en heb je mooi uitzicht over de stad. Het was redelijk helder weer.

Dinsdag ochtend zijn we vertrokken naar de Mekong Delta. Al snel kwamen we er achter dat we geen idee hadden wat we eigenlijk geboekt hadden. Haha
( echt Shoestring volk he Mia?! Hahaha) Het was heel leuk ! Met de bus naar een boot en met de boot via de Mekong naar de lunch plaats. Waar we eerst ook weer een stuk voor moesten fietsen. Met weer echte top fietsen uiteraard. Benieuwd wat onze lunch ging brengen... Het was kip met 3 koude spercie bonen.

De groep was ook een beetje wazig, mensen die terug gingen naar HCM, mensen die naar Cambodja gingen en nog 3 mensen die met ons mee gingen. De gids wad ineens weg en van de dames van de lunch plek hoorden we dat we straks weer verder moesten terwijl een deel van de mensen was vertrokken. Ok...
Gelukkig is het goed gekomen. Haha. We gingen met een roeiboot over de smalle kanalen van de Mekong. Uiteraard hebben we niet zelf geroeid!! Dat was echt leuk. Compleet met hoedje!!

Ook nog een prachtige zang voorstelling gehad. Heel vervelend als je maar met 6 bent. Dan móet je de aandacht erbij houden :(

Later hebben we nog een uur opgevouwen in een bus gereden naar Can Tho. De gids wist niet dat wij al een hotel hadden en heeft ons daarna naar het geboekte hotel gebracht. Was overduidelijk beter dan het hotel van de rest :-P
De straten van Can Tho stromen 2 x per dag onder van het water uit de Mekong. Heel vreemd..
Als een blok geslapen en vanmorgen weer vroeg er uit om naar de drijvende markt van Cai Rang te gaan.
Markt opzicht viel wat tegen. Maar wel lekkere mango en koffie gekocht :-D en het was een leuke ochtend. Ook nog naar een noodle en rijst fabriekje geweest. Het waren leuke dagen. Onderweg naar naar wat gewone markten geweest waar je altijd weer de meest bijzondere dingen ziet!
Na 4 uur rijden waren we vanavond weer terug in HCM.

Het bevalt ons zeer goed. Ook het reisschema is goed gegaan. De papieren voor de hotels, trein en bus tickets hebben we ontvangen op de eerste dag. En in het noorden krijgen we ook we weer een pak papieren. We moeten zelf zorgen dat we op de juiste tijden op de juiste plekken staan ivm de trein en bus vertrekken.

Het eten.... <3<3:-D lekker hoor die loempiaas. Maar de noedels enzo die hoeven niet zo. Beetje saai...
Het gaat ook helemaal niet goed met ons... we eten veel te veel groeten. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn?!?! :-S nee hoor het is heel goed allemaal.
De koffie is ook erg goed hier. En ook bij de kleine stalletjes op straat kun je goed koffie halen. En thank God there's Starbucks! Haha
Het weer is voornamelijk zeer heet. Alles wat op weeronline.nl staat geloof ik nooit meer! Klein beetje regen onderweg gehad. Verder niet. Heerlijk heet. 35 graden voelt als 42! De stad Ho Chi Min is heel druk. En er zijn 356975346905 brommers en die rijden overal dwars doorheen :-o

Het gaat super dus. Morgen naar het oorlogs museum en morgen avond om 20 uur de nacht Trein naar Nha Trang. Waar we vrijdag ochtend om ca5 uur aan zullen komen.

Voor zover een verhaaltje !B-)

Groetjes aan iedereen van Jessica, Johan en Chris

• 06 November 2013 - 16:33

Chris:

Klinkt allemaal supergaaf !!!!!! Veel plezier !!!!!!
    Ps wat eten we morgen ????

• 06 November 2013 - 17:25

Jose:

Klinkt weer erg ondernemend en gezellig allemaal. Nog veel plezier en we wachten op de volgende verhaaltjes! -x-

• 06 November 2013 - 19:19

Mia:

Leuk om jullie uitgebreide verslag te lezen temeer daar we ongeveer dezelfde dingen hebben gedaan.
    Ik ben ook de tunnel ingegaan, Gerda stond veilig boven, ik kreeg het na een paar meter al warm en benauwd. Museum vond ik zeer de moeite waard, heel vindingrijk dat hergebruik van neergestorte vliegtuigen etc..bij de vitrine met posters van landen die tegen de oorlog protesteerden, was ook een poster van de demonstratie waarin ik heb meegelopen, over ouderdom gesproken. Wij vonden de natte, slappe rijsthapjes niet te eten, wel de gebakken mie met groente, lekker op zo'n klein stoeltje op straat. Nog steeds van die grote pannen soep op straat?

• 07 November 2013 - 11:09

Jan:

hallo reizegers wij proberen jullie zeis verslag te lezen maar het is zo klein ,en dat is jammer .
    maar het is wel zo dat het erg mooi is en dat johan nu ook naar die tunnel gaat , maar dat zien wij wel
    weer . zeg het eten is er ook goed zie ik ,nu het weer is hier niet zo best hoor het regent hier iedere dag
    nu ik hoop dat het gij jullie beter is .
    nu de groeten van ma en pa

• 07 November 2013 - 11:09

Jan:

nu ik hoop dat het gij jullie beter is .
    nu de groeten van ma en pa

• 07 November 2013 - 12:36

Wilma:

hey

leuk om weer te lezen wat je allemaal doet. Zal best indrukwekkend zijn daar. En natuurlijk draait het ook veel om eten, maar dat verbaast me niet hoor.

ben alweer benieuwd naar alle foto's als jullie thuis komen.

veel plezier en geniet ze, groetjes

• 08 November 2013 - 06:17

Patries:

Dat klinkt allemaal weer goed!!! Hier in nieuw zeeland misschien juist te weinig groente en te veel zoet!!
    Volgens mij zou NZ best ook iets voor jullie volgende trip kunnen zijn?!! Veel plezier nog daar!