Hi!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica - WaarBenJij.nu Hi!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jessica - WaarBenJij.nu

Hi!!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

22 Maart 2013 | Nepal, Kathmandu

Namaste!!

Zo na een rit van 6 uur stuiteren in de bus zijn we aangekomen in het Rainbow safari resort. Het is hier totaal anders dan in de buurt van Kathmandu of de Himalaya. Het is hier vlak! En heet! Echt tropisch. En ook de vegetatie is heel anders. Het was een tocht van ca 150 km? En de wegen zijn zo slecht dat je daar dus zo lang over doet. In een hete, volle stuiterende bus.

Het "resort" is prima. Krijgen gelijk een lunch en in de middag begint onze wandeling door het dorp en langs de rivier. We zien heel veel vogels. Ijsvogels, bijeneters en hornbills ( Chris lees pornbill :) )
Lekker op een terrasje aan de rivier de zonsondergang bekeken. Na het eten, wat lekker was weer :), zijn we er vroeg in gedoken. Haha zijn kapot...

Hoop ook niet dat ik iets negatiefs neerzet omtrent deze vakantie. Omdat ik bang ben dan het niet positief over komt gezien de reacties :) we hebben het ECHT heel leuk gehad op de trek hoor. Ondanks dat het best pittig was en het heel vermoeiende dagen waren. En heel koud 's nachts.... En 's morgens... Maar het was ECHT GEWELDIG!

Vanmorgen om 5.45 uur er uit .... ( ja die tijden zijn wel vroeg... ) omdat we een jungle-walk gaan doen. En dat moet je vroeg doen :)
Eerst moeten we naar de start plek, dmv een kano. Hartstikke leuk! Een echte lokale uitgeholde boom! Waar je met 8 man in zit. Nee, dit is NIET leuk !! Je hebt continue het idee dat die hele klote kano omflikkert en jij met al je rotzooi omhooghoudend in de rivier ligt. Totaal geen balans in dat ding. En net als je denkt " ontspannen " te genieten van alle vogels ect langs de kant maakt dat ding weer een zwiep naar links of rechts waardoor je weer meer gespannen in die boot zit als dat je uit het vliegtuig springt ?! Heb meer spierpijn van die kutkano dan van 9 dagen lopen in de bergen. Pfff. Gelukkig was het na een uur voorbij !
En mochten we aan land! Jeeeee, eerst nog even een briefing over wat te doen als we olifanten, neushoorns, tijgers en beren tegen komen. Je denkt dat je dat alles toch niet tegen komt. Maar na 3 min zegt onze gids al dat we 'laag' moeten lopen en stil zijn.... Er ligt een mega neushoorn te pitten.. Uhhhhhh.... Hij is gewapend met enkel een stok?! En we zitten op 15 meter van een slapende neushoorn....
Spannend deze wandel tocht!!!!! En we gaan het olifantengras in. Een soort riet van 1,5 meter hoog. Hartstikke leuk, hier zitten ook veel neushoorns! Onze gids klimt vol vertrouwen een boom in om de omgeving ff te checken.
Er blijkt een grote dicht bij ons te zitten, en hij denkt dat het een goed idee is om nog wat dichterbij te gaan. Het nadeel van het olifanten gras is dat je dus geen zak ziet. Op het moment dat we het geritsel van het riet horen roept onze gids dat we terug moeten rennen ! De neushoorn wilde ons duidelijk niet in zijn gebied! Pfff. Dat was idd rennen.
We hebben later nog 1 neushoorn gezien. En het is wel spannend als je weet dat er zo een olifant of neushoorn op kan duiken.
Het was ( op de kano na ) een hele leuke ochtend.
Na de lunch hebben we een safari geboekt. Je kon ook op een olifant, maar daar hou ik niet zo van. Dus maar met de jeep.
Het bevond toen we weggingen al een beetje te rommelen en de lucht betrok. Dus voor de zekerheid maar de poncho mee.
Nog een grote neushoorn gezien. En we hoorde dat 3 andere zelfs een Bengaalse tijger had gezien die ochtend!! WOW dat zou leuk zijn!
Maar na een uurtje was de lucht bijna zwart en begon het te regenen. We hadden onze poncho bij. Onze Deutsche Freunden in de jeep hadden zich minder goed voor bereid en ik voelde me niet verplicht om mijn poncho boven hun hoofd te hangen.
Na een tijdje begon het zelfs zo hard te hagelen. Heb nog nooit zulke hagelstenen gezien. Zeker 2 cm! En die doen zeer als die op je kop komen! De chauf scheurde snel naar een legerpost waar we konden schuilen. Onze Deutsche Freunden waren inmiddels tot op het bot toe verregend. Tja... Shit happens...
Onderweg zijn we ook nog wel heel erg verregend hoor. Want het was echt een tropische storm. En het onweert al de middag.
Terug gekomen lekker een douche en drogen kleding. Maar voor de wind alleen al was de poncho top! Verder ook veel vogels en een bizon gezien

Na het eten hebben we met de managers van het hotel gezeten. En het was erg gezellig. Ook zat de buurman erbij. En hij was in Europa geweest. Een heel verhaal. Tot we vroegen wat hij dan wel deed. Blijkt de buurman hier in het bezit te zijn van een olifant! Dus zijn we uitgenodigd om bij de olifant te gaan kijken!
Jemig zeg! Staat er onder een groot afdak gewoon een olifant. En zijn buurman had er ook een. Dus die stond er ook. Hahahahaha geweldig ! Wat zijn die beesten groot zeg!! De olifanten business zal wel goed lopen. Anders is ie niet in Europa geweest.
Dus ook hier hebben we weer visite kaartjes gekregen omdat we terug moeten komen voor de tijger te zien! :) en ook voor onze vrienden geldt dan: als we een week blijven en we zien geen tijger.... Dan is alles gratis. Hahaha. We hebben een erg leuke avond gehad met deze mensen.

Morgen weer om 5.45 uur er uit. En dan eerst een vogelwandeling. En dan weer de bus om 9.00 uur terug naar Kathmandu. Waar we tegen 15.00 uur weer zullen zijn dan.

Om 7.00 uur vertrokken voor de vogel wandeling. Heel veel ijsvogels weer gezien.
Om 9.00 uur de bus naar Kathmandu gepakt. En na een enorme stuiter partij om ca 16.30 uur in Kathmandu aangekomen. Mijn elleboog lelijk geraakt bij een grote stuiter. Kan hem nogsteeds niet goed bewegen. :( zal morgen wel helmaal stijf zijn..
Eerst na aankomst een kop koffie en een stuk taart verorberd. En daarna onze tas opgehaald bij het andere guesthouse. We zitten nu in een andere.
Weer een heerlijke curry gegeten vanavond en nu weer lekker vroeg op bed. Zijn erg moe, en gaan morgen onze laatste dag in. Om 15.00 uur moeten we op het vliegveld zijn.
Morgen ochtend komt Gelu ook terug uit Lukla,en die zien we morgen ochtend ook nog. Gaan nog ergens koffie drinken en lunchen. Helaas zit het er dan voor ons weer op .....

Zondag morgen vroeg zullen we aankomen op Amsterdam en dan kunnen we weer terug kijken op een fijne reis.
Op naar een volgende keer Nepal ! Het valt met trouwens tegen dat sommige mensen zich al afgemeld hebben voor de reis :) die ik al wel op het lijstje had staan ( wilma?!? dit is ook echt iets voor jullie hoor! ) Van Karin weet ik het... Haha. En Ditske... Valt me ook een beetje tegen hoor!

Tot snel allemaal weer!
Veel liefs Jessica en Johan

• 22 Maart 2013 - 19:28

Hennie :

Ha Jo en Jes,

|Jullie maken weer genoeg mee. Enne, als ik al die verhalen zo lees, dat zou ook wel een vakantie voor mij zijn denk je niet???....
    Nog veel plezier de laatste daagjes en een goede reis terug

• 22 Maart 2013 - 21:51

José:

Hee hallo,
    Zo te lezen hebben jullie weer een geweldige vakantie gehad! Kan me voor stellen dat jullie gesloopt zijn, maar ook weer een ervaring rijker! Veel plezier nog eventjes en wel thuis. -xxx-

• 26 Maart 2013 - 19:59

Patricia:

Hahaha, spuit 11 reageert ook nog! Jullie zijn al thuis!!! Maarre, wij willen wel een volgende keer mee naar Nepal hoor!!! :)