We zijn er nog!!! - Reisverslag uit Sibu, Maleisië van Jessica - WaarBenJij.nu We zijn er nog!!! - Reisverslag uit Sibu, Maleisië van Jessica - WaarBenJij.nu

We zijn er nog!!!

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

14 Mei 2009 | Maleisië, Sibu

Hallo Iedereen,

Nou we zijn er nog hoor!! We hebben het avontuur in het Longhouse overleefd. Gisteren morgen zijn we vertrokken naar het dorp, maar we zijn eerst nog even bij de broer van Johan geweest..hahaha... bij een Orang oetang! Wij hebben niet zoveel met apen, maar deze zie je niet zo heel vaak. Al die andere kleine meestal wel. Wel een leuk aapje! Daarna een stuk gereden naar de Koppensnellers, maar eiegnlijk een beetje de losers van het hele spul want deze die begonnen nooit met vechten, die hadden een beetje de pech dat de Ibans hun kop wilde hebben en zo is het gekomen. Er hangen ook nog allemaal schedels en de oudere hebben ook nog echt de tattoos die daar bij horen. De longhouses zijn op bamboo ( for strong men.- China) palen gebouwd en hebben bamboo vloeren/muren enz. Het was ontzettend heet gisteren en de chief had het idee om naar de hotsprings te gaan, maar wij dachten dat we gewoon de rivier maar in gingen, ook aangezien er geen douches waren en iedereen aan het dampen was. Ook waren er niet genog slapen plekken en moesten de buren uit hun huis omdat wij daar moesten slapen, je kunt wel nagaan hoe die huizen waren. Ik heb de gezinsverpakingen Loxazol gezien staan(= tegen luis / schurft ), maar we hebben nog niet al te veel jeuk.
Wij dus lekker in de rivier geplonst, wel heerlijk, die hotsprings daar was het echt veel te heet voor. Na wat verkoeling gingen we een dorps tourtje doen, wel grappig dat die oude mensen daar nog leven.
Toen was het moment aangebroken met wie we de kamer zouden delen, en dat was wel met leuke mensen. Maar nu we wat vaker met hen in de bus hebben gezeten en gesproken hebben, hebben we toch wel raak vlakken. Die zoon die werkt bij landschapbeheer Noord-Holland, dus die weet heel veel over de natuur. Heb direct op zitten scheppen over Dhr. van Dijk dat die laatst nog een heel bijzonder spinnetje heeft gevonden, naam wist ik natuurlijk niet meer! Een beetje linkse?? lui, maar wel leuk.
Naja met deze mensen en nog een stel hebben wij een soort van Pyamafeest gehad dus... maar niet voor dat de avond begonnen was. Wat stond er op het programma : traditionele dans, waar wij een bloed hekel aan hebben... en Johan werd gevraagd om iets wat mee te doen met het dansen... wat achteraf bleek was dat hij in het hele kostuum werd gehesen compleet met veren tooi en vachtje om. ook moest hij helemaal alleen 2 dansen opvoeren en allerij oerkreten uitslaan op aanwijzigen van die chief, en als hij het niet goed deed kreeg ie op zijn kop en moest hij het correct doen. Jullie hebben het al door dat Johan de avond van zijn leven had : NOT!!!! En ik heb helemaal dubbel gelegen en het heel mooi op de foto gezet, hahaha. Later werden er ook nog blowpipe dart wedstrijden gehouden, en dat was ook geen succes.
Om een uurtje of 11 zijn we naar bed gegaan, met z'n allen! Gezellig matras aan matras, het leek wel een kinderfeestje. We sliepen gewoon bij de neef van chief in de woonkamer. Als we die foto laten zien denkt iedereen dat we gek zijn. Vanochtend om 5.00 uur uit de veertjes om de dag fris te beginnen, in de longhouse. Dat houdt in : Deo! Tandjespoetsen, en je bent schoon.Hmmm? Maar goed als de situatie zich niet aan jou aan past dan maar anders om.
Om 8.00 uur vanochtend op een boot gestapt om 225 km verder op weer af te stappen. Onderweg enorm klote weer gehad, maar nu is het in iedergeval droog. Gelukkig hebben we nu een heerlijk hotel, warm water en een lekkere douche.
Van de week ook lekkere broodjes bapao en gebakken banaan op, maar de nazi goering (nasi goreng)die ze overal hebben worden we nu al wel wat flauw van.. gelukkig weten onze westerse vrienden Amerika dat ook en hebben ze overal KFC en McDonalds neer gezet, dus de combibuckets worden door ons als we in de bewoonde wereld zijn gretig aangeschaft!!!! Heerlijk!!!
vanavond gaan we naar de nacht markt dus dan zullen we vast nog wel wat lokaals eten. Vreemd genoeg hebben we nog geen ene sate stokje op???? We doen weer iets fout denk ik.
Morgen vertrekken we weer de jungle in voor een aantal dagen, dus dat is weer einde douche / prive kamers en airco. Je kunt ook niet alles hebben. Hopelijk is het wat minder heet nu het hier wat geregend heeft, want je koppakking is zo lek hier, en voordat ie weer weer gemaakt is.... ben je weer even verder.
Tot over een aantal dagen, en iedereen bedankt voor de berichtjes, het is voor ons ook heel grappig om terug te lezen. En NEE ik ben nog niet van mijn fobie voor spinnen af!
Groetjes en veel liefs,
Johan en Jessica

• 14 Mei 2009 - 11:10

José:

Hey Johan en Jessica,
    Zo te lezen hebben jullie het geod naar je zin. Ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan meemaken. Nog heel veel plezier (en zweetse) gewenst!!
    Liefs José

• 14 Mei 2009 - 19:27

Hennie :

Ha Jo en Jes,

Jullie vermaken je daar nog prime dus. Lekker primitief hoor. Maar ik krijg nog niet helemaal hoogte van die andere familie hoor. Een woongroep, Wijnmalen en wiet? Maar jullie kunnen het allemaal wel smeuig vertellen hoor, leuk.
    Nog veel plezier verder en we zijn weer benieuwd naar jullie volgende avontuur.

Groetjes Hennie

• 14 Mei 2009 - 20:54

Mama:

WAT een verhalen allemaal weer. En jij Johan bent wel weer de klos hè. Eerst wordt je vergeleken met een aap. Moet je niet pikken hoor.hihi En dan krijg je weer op je kop dat je niet goed dans. Kortom allemaal weer smaakvol verteld en leuk te lezen. Veel plezier weer met de volgende jungle tocht. groetjes, kus kus papa en mama

• 14 Mei 2009 - 21:46

Atie:

Was het nu vakantie of "groeten uit de rimboe?"
    Het lijkt er wel verdacht veel op.
    Nou ja, jullie koppen zitten er nog op. Op naar het volgende avontuur. Veel plezier. groetjes, Atie

• 16 Mei 2009 - 15:50

Klaas:

Laatste nieuws: Jan is vandaag (zaterdag) weer thuis.

• 16 Mei 2009 - 18:23

Ditske: