jungle en beestjes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jessica - WaarBenJij.nu jungle en beestjes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jessica - WaarBenJij.nu

jungle en beestjes

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

12 Mei 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo!

We zijn terug uit de jungle! Een heel mooi stukje gezien, met een kampement / hostel bij het strand. Wel lekker alles delen natuurlijk, maar ja : zo gaat dat nu eenmaal. We zijn met een bootje eerst naar het park gebracht, en 's middags beginnen met een rondje trail te lopen van ca. 800m. naar het strand ( = ca. 1,5 uur) en daar bij zagen we al een enorme spin. Hij was zeker 20 cm, incl poten. Maar hij was enorm. Hij zat mooi in een web te wachten tot een beestje er in vloog. En 's avonds toen het donker was hebben we een nacht wandeling gemaakt. Als een van de eerste dingen die de gids vertelde was dat als je je zaklamp op ooghoogte tegen je slaap legt en dan schijnt, dan zie je iets wat je niet wilt zien : de ogen van spinnen reflecteren het licht.... Om de 10 cm zit hier dus een spin. Overal waar je kijkt zie je de oogjes als kristalletjes opblinken. Niet heel veel gezien tijdens het donker, wel een meervalletje, spinnen, en een ijsvogel, deze bleef op het takje zitten, die zat te slapen ofzo en toen heb ik ( jessica) hem even weggeflitst met mijn camera. Hangt nu met zijn snavel in een boom waarschijnlijk, want die ziet 's avonds niets.
ook zijn er heel veel apen in Bako N.P. neusapen, makaken en nog kleine aapjes. Een lumure zat er en een paar pitadders. Een klein slangetje maar wat wel ernstig kan bijten. Ook zat er een baardzwijn met kleintjes, ook die zijn anders als in Otterloo denk ik.
de dag erna zijn we een trail gaan lopen ca. 8 km vanaf het kamp naar de zee, met rainforrest en open stukken. Op de open stukken was het 40 graden op mijn termometer. Beetje warm!!!!! Het zweet vloeit hier ook rijkelijk.( net zoals het bier, re. Johan!!) Wel een hele mooie tocht en een aardig stukje met klimmetjes en naar het strand vanaf een klif mooi uitzicht en dan naar beneden. Na 4 uur lopen hebben we het strand bereikt, en 4,5 liter water verder, je moet zoveel drinken!
Het was de moeite waard. Maar niet geheel vervelend was het dat er een bootje lag om ons in 10 min. terug naar het kamp te brengen. Heerlijk was dat! Op het strand bleek dat maar nog vier andere uit de groep ook dit stuk gelopen hadden, en de rest is terug gegaan of gewoon lui. En die daar waren, waren ook wel aardige lui. Een stelletje en 2 vriendinnen, die gaan ook met ons de berg op. De mensen in de groep hoef je niet mee op te trekken dus het is voor ons wel prima zo. En die paar die we met het wandelen tegen kwamen die zijn wel ok.
Vandaag weer terug in Kuching, eerst naar de Amerikaanse cuisine : McDonalds, die bami/ nasi meuk zijn we nu al wel weer zat! Dus eerst eens lekker frietjes!!!! Vanmiddag naar het museum geweest en morgen gaan we naar de koppensnellers, en daar blijven we ook slapen, weer primitief dus vanavond genieten van onze douche, airco en bedje!
Dus tot nu toe vermaken we ons prima! De natuur is schitterend hier, ook hebben we vleesetende kelken gezien, bijna net zo groot als een 1,5 liter fles. Heel leuk om die in het echt eens te zien.
Jullie horen het weer van ons als we terug zijn in de bewoonde wereld. Morgen eerst lokale rijst wijn / likeur drinken met de koppensnellers..heerlijk en slapen op een matje....

Groetjes en liefs,
Johan en Jessica

• 12 Mei 2009 - 09:40

Wim Van Dijk:

En dat doet dan zo moeilijk over een spinnetje van de Hoge Veluwe. Ik ga er vanuit dat je je angst nu wel te boven bent. Als ik het zo allemaal lees, is de natuur daar werkelijk prachtig. Ik heb wel grote bedenkingen wat betreft het eten en allerlei voorzieningen daar. Maar goed, jullie kunnen daar blijkbaar goed tegen. Pas wel op voor die likeur bij de koppensnellers; je weet maar nooit wat daar allemaal in zit. Wanneer gaan jullie nou eens van die vieze dikke vette wormen eten, en dan natuurlijk helemaal rauw en niet lekker knapperig gebakken? Veel plezier daar. We wachten met spanning jullie volgende verhaal af.
    Groeten, Wim van Dijki

• 12 Mei 2009 - 10:02

Gea:

Wat een spannende vakantie zeg!!
    En dan die spinnen griezel er van.
    Ik ga morgen naar de efteling vind ik nu even spannend genoeg!
    Wacht in spanning op jullie volgende avontuur.

Groetjes Gea

• 12 Mei 2009 - 10:22

Flora:

hoi Johan & Jessica,
    lekker een klein spin gegeten 's nachts(heerlijk), hier in Nederland zijn ze tenminste klein (hap,slik,weg).
    Via jullie foto's de jungle bekijken is veiliger. Veel plezier bij de koppensnellers en tot de volgende reisverslag. Geniet lekker van de warmte (puf,puf)
    Groetjes Flora

• 12 Mei 2009 - 11:15

Mama:

Nou het verhaal staat weer bol van mooie avonturen, inspannende dus ook, maar vooral veeel enge beesten. En inderdaad Jessica als jij nu nog piep over een spinnetje hier, snap ik er ook niks meer van.Aankomen kunnen jullie volgens mij helemaal niet, met al die beweging en het vochtverliezen. Kijk weer uit naar het volgende verslag over de koppensnellers. Liefs, kus mama en ook van papa en oma

• 12 Mei 2009 - 12:08

Klaas:

Nou het echte jungle life ervaren dus. Gezien de hitte mij niet gezien. Even kaascity: Jan is maandag ge-opereerd. Operatie is goed verlopen , maar heeft wel veel pijn. Hij denkt dat door een bus is overreden. We gaan er van uit dat het vanaf nu bergopwaarts gaat. Veel plezier daaro, en Johan: veel drinken compenseerd zweten.

• 12 Mei 2009 - 12:38

Kris:

TE GEKKE vakantie lees he, al spin van 20 cm...LAAT MAAR!!!!

maaruh veel plezier dan maar verder ;).....hahaha

en die fotos zijn we ook wel benieuwd naar!!

• 12 Mei 2009 - 15:43

Atie:

Hoi Jessica en Johan,
    Nou dat wordt afkicken als je weer in de normale bewoonde wereld komt, je komt nu misschien wel van je spin(fobie) af. Het is wel fijn voor jullie dat je niet steeds met de hele groep hoeft op te trekken. Fijne tijd nog,geniet er van.
    groetjes, atie

• 12 Mei 2009 - 16:14

Ditske:

Tuuulijk, ga lekker aan de drank met een setje koppensnellers. Dat was zeker een erg goedkope excursie !
    Veel plezier !!!!
    Hoop nog wat van jullie te lezen hierna.
    Groeten Ditske.

• 12 Mei 2009 - 17:21

Wilma:

Wat een eng gedoe daar , om de 10 cm een spin dat zijn er 10 per meter ongeveer, ik heb hier al kippevel. En dan ook nog met een zaklamp erin schijnen. Ik geloof dat ik toch maar liever dicht bij huis blijf. Maar ongetwijfeld is het er verder heel mooi.
    Tja lekker slapen moet je gewoon maar weer thuis doen. Je moet er wat voor over hebben om een bijzondere vakantie te vieren. Geniet nog maar van de tijd voor je, want vakantie is altijd weer zo voorbij

groetjes en pas op julliezelf
    Wilma

• 12 Mei 2009 - 17:31

Marrie:

nu jullie hebben wel weer echt een doe vacantie als ik het zo begrijp leuk hoor om zo mee te kunnen leven ,nu wij hebben het hier ook best naar onze zin ,nu is het gelukkig droog maar toen we aan kwamen was het regen ,jemoet ook de groetjes hebben van de noorse familie
    grt ome wout en tante marrie

• 12 Mei 2009 - 20:47

Eimert:

wel eens gehoord dat dat die koppensnellers koppen eraf hakken bij mensen, maar dat is natuurlijk een vergissing.
    zij doen dat natuurlijk bij die grote spinnen.
    en verder je van binnen maar flink nat houden.
    met koffie bv.
    groeten, eimert