Similajau N.P. - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Jessica - WaarBenJij.nu Similajau N.P. - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Jessica - WaarBenJij.nu

Similajau N.P.

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

17 Mei 2009 | Maleisië, Miri

Hallo Iedereen,

We zijn terug uit Similajau N.P. een iets beter hostel maar we hadden een nadeel : wij sliepen in het zelfde hostel als een Maleisisch schooltje, niet zo erg op zich alleen dat dat een soort strafkamp is. die kids worden van 5.00 uur tot 23.00 uur gedrilt en afgemat. En om 5.00 uur gaat ook gewoon de muziek keihard aan en gaat die leraar / beul met een megafoon schreeuwen... en we hadden geen airco, dus alle ramen open... het was al bloody hot en dan ook nog dat geschreeuw!! En om o.oo uur werden die kids wakker gemaakt, en dan werd er een telling gedaan, er miste dan een kind ( zat in het complot!) en dan deden ze net of er een kind werd vermist, alle kinderen overstuur en dan weten de kinderen dat het niet alleen maar leuke dingen in het leven zijn maar ook niet zo leuke dingen als je klas genootje zoek is, en als ze dan voldoende overstuur zijn dan komt het klasgenootje weer tevoorschijn! dat is leuk he?? Wat een mongool !! En wij waren dus 2 nachten ook gesloopt door die lul.
Maar verder was het een heel mooi park. We hebben eergisteren gebarbequed, en sate gegeten!! Al hadden we dat ook nog op de nacht markt in Sibu gedaan, samen met de broodjes bapao, loempiaas, soort pannekoekjes, gebakkenbanaan.
Maar de BBQ was zeer geslaagd, en erg lekker. We hebben gisteren een mooie wandeltocht gemaakt, en op het strand zagen we dolfijnen en een schildpad. De natuur is hier fantastisch mooi. Johan vond het zelfs zo mooi dat hij ook even heeft gekakt in de jungle. Daarna lekker gezwommen in de zee.
Er zijn zelfs mensen in de groep die het te veel natuur vinden, die hadden niet zo veel verwacht??!!! HALLO???? Je weet toch wat je hebt geboekt voor vakantie? Programma bekeken in de reisgids?? Wat een idioten zeg. Er zijn 8 mensen die wij leuk vinden. Twee net afgestudeerde vriendinnen uit Leiden. Een stelletje uit Utrecht en de familie, waar we ons rot mee lachen. Die man is heel grappig, ( op zijn 36e is hij gestopt met blowen omdat hij zijn rijbewijs moest halen) die 2 zussen vonden " some kind of monster" ook te gek! En deze mensen zijn allemaal rond de 60. Ze hebben de meest wazige verhalen over feestjes. Hele leuke mensen, die zoon is een beetje wazig maar wel heel aardig. En de rest had net zo goed naar Salou of Benidorm kunnen gaan geloof ik. Die wandelen niet en doen verder niets... boekjes lezen op het strand.. Maar goed daar hebben we dan ook helemaal niets mee met die lui. We hebben het super naar ons zin hier. Vandaag nog in een grot door vleermuizen ondergescheten en daar zitten ook heel veel zwaluwen, die nesten worden hier gegeten?? Sommige nesten zijn wel 800,-- euri waard en daar maken ze soep van of zoiets.?!
morgen gaan we naar Mulu vliegen, volgens onze gids Anwar ( ook een leuke vent) het mooiste park! Dus we gaan het allemaal weer zien.
We zweten ons nogsteeds helemaal kapot hier, luchtvochtigheid is niet te banken zo hoog. Heel veel rupsen met van die haren gezien, duizend poten en bloedzuigers.
Hier is het dus nog lachen, en vanavond nog weer genieten van ons hotel, morgen waarschijnlijk weer kloten met een koude douche en kamers zonder airco.
Groetjes en tot de volgende mail!!!

• 17 Mei 2009 - 14:57

Mama En Papa:

Hallo Jessica en Johan, ten eerste harstikke leuk van het telefoontje daarnet. Fijn te horen en te lezen dat jullie het nog steeds zo goed naar jullie zin hebben. De foto's net op e-mail ook bekeken. Daar zitten alweer mooie tussen . Dus zijn we benieuwd hoe de rest allemaal weer is. Dat zullen er wel weer genoeg zijn, denk ik zo. Net ook hotel website bekeken, mooi hotel zo te zien. Morgen goede vlucht weer, al is het maar half uurtje. Groetjes , liefs en tot volgend verhaal maar weer

• 17 Mei 2009 - 15:12

Celina:

Hoera!!! Eindelijk een sate'tje weten te bemachtigen!!!
    Zo te lezen hebben jullie het aardig naar jullie zin!
    Heb de foto'tjes net ook bekeken...ziet er errug puik uit allemaal!
    Have fun daar en geniet nu nog ff van jullie douche-je!!

Dikke X

• 17 Mei 2009 - 15:25

Teunie:

Hallo Jessica en Johan,

Ik ga me deze week nog even verdiepen in jullie berichtgeving ben namelijk erg druk geweest met onze drachtige merrie die vannacht is bevallen van een mooie dochter genaamd Eye Catcher V.

Veel plezier nog op jullie vakantie en zie jullie volgende reacties met spanning tegemoet.

Groetjes Teunie.

• 18 Mei 2009 - 07:03

Mylene:

Wat een verhalen allemaal zeg! Ik ben erg benieuwd naar de foto's :D Veel plezier nog daar in de jungle!

Groetjes Mylene

• 18 Mei 2009 - 11:07

Pa En Ma :

johan nog bedankt voor de bloemen voor moederdag ze zijn erg mooi.zeg zijn al een week thuis nu de reis was wel goed wij hebben veel gezien ,maar wel lang in de bus gezeten dat was niet zo erg als het maar een goede bus was . ook de reislijder was niet zo goed hij zij dat hij liever met jonggere om ging als met ons en dat was al niet goed, maar de mensen die bij ons waren die waren wel goed hoor nu tot horens maar en nog een goede reis
    je vader en moeder

• 18 Mei 2009 - 18:40

Erwin:

Hee Jessica en Johan. Ik heb even achterstallig onderhoud gedaan op internet, en wat ik allemaal lees bij jullie gaan mijn avonturen ook te boven haha. Gaaf om te lezen wat je doet en meemaakt! Hou het vol en ik lees de volgende weer met fun!

Geniet ervan daar!

Groetjes Erwin