Camelfair & pinkCity Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Jessica - WaarBenJij.nu Camelfair & pinkCity Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Jessica - WaarBenJij.nu

Camelfair & pinkCity Jaipur

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

21 November 2010 | India, Jaipur

Namaste!
We zijn inmiddels echt aan het aftellen, want we zijn aan de laatste steden bezig van onze reis. de tijd gaat echt super snel voor bij!!
Het is al zondag.
We hebben 2 nachten in Pushkar gezeten. Van mij mochten we daar wel langer blijven. Heel leuk " rustig" stadje. Rustig dan naar Indiase maatstaven. je word er nog gek hoor van de motoren. Hier trouwens verrassend veel Enfields.... je hoort het verschil wel dus danig dat we al zeggen: "ja hoor.. weer Engelse zut!"
We zijn vrijdag avond aangekomen daar en kwamen tot de conclusie dat de avonden hier dus echt afstervend koud zijn!!!!! ECHT heel koud!!! Dus fleece, vestje, sjaal, lange broek uit rugzak getrokken... zijn inmiddels allemaal wel wat muf en stoffig geworden?! Maar dat hadden we echt wel nodig. De volgende morgen lekker ons eigen plan getrokken en eerst ontbeten in een tentje waarvan direct door het personeel gemeld werd dat er ook wel bier geschonken kon worden bij het avond eten. In Pushkar mag namelijk geen alcohol genuttigd worden / verkocht worden. we hadden al wel eerder al bier ingeslagen voor deze dagen, maar een restaurant.. dat is al beter. We zijn daarna gaan shoppen!! Aan de gezichten van Chris en Johan was al af te lezen dat die hier niet zo veel zin in hadden. Dus hebben we maar met de middag afgesproken om te gaan lunchen, en daarna zijn Celina en ik weer samen op pad geweest, maar dan echt naar de kamelen markt. Het was heel leuk, echt een festival! Hele kermis er bij en een markt om je kameel te pimpen. Belletjes, pompoentjes, lintjes ect. Daarna het stadion in geweest om de activiteiten daar te bewonderen. Gingen er net wel 9 luchtballonen de lucht in, en we wilde ook wel een ballonvaart maken. Dus wij naar zo'n mannetje van de ballon toestand, waren dat weer Nederlanders die daar met hun ballonen waren! Maar het was voornamelijk voor de sponsoren... jammer! We zijn wel met het halve kamelen markt publiek op de foto geweest. We zijn nu al me zo veel mensen op de foto geweest. Voornamelijk met jonge mannen, maar heel soms ook met vrouwen. Heel veel mensen zitten aan mijn arm. Ben ook al in delen op de foto geweest, die willen alleen met mijn tattoo's op de foto. Dat vinden ze allemaal zo ontzettend geweldig! Arm, been, rug, alles! En als er een iemand is die op de foto wil, komen er iedere keer weer mensen erbij?! Raar hoor!
Na de markt / ballon oplating zijn we 's avonds met zijn 4en gaan eten bij de tent met bier. Als je dan " Cold Tea" besteld krijg je bier, maar dan in theepotten, en ook met thee kopjes. Dus Kris.... aan dat bier komen we echt wel! haha!! En dat degelijk kleden hebben we ook naar hun ideeen waarschijnlijk niet gedaan. To BAd!
De volgende morgen zijn we om 5.30 uur er uitgegaan om vervolgens om 6 uur te vertrekken naar de markt om de zonsopkomst te zien. KOUD!!!!!! overdag is het 30 graden en 's nachts is het echt maar 12 graden ofzo!! Dus wij hebben daar een partij staan afvriezen op onze teen slippers!!! BRRRRR!!!
Toen de zon opkwam zijn we weer over de markt gelopen en later gaan ontbijten. We vertrokken om 11 uur opweg naar Jaipur.
Een uurtje of 3 later waren we daar. Celina had echt een afschuwelije kamer!!! Die kon niet verwisseld worden want er waren geen kamers meer. Uiteindelijk heeft Chris die kamer geruild. aardig van Chris!! ( dankje )
's avonds naar de bioscoop geweest, naar een wazige drama film, na de pauze zijn we vertrokken. Heerlijk restaurant gevonden.

Vanmorgen zijn we weer op eigen houtje vertrokken naar et Amberfort. Een mooi fort ongeveer 10 km buiten de stad. Tuktuk geregeld, en bij het fort zelf hebben we een olifant genomen. Was wel leuk, alleen die man van de olifant heeft het een beetje verprutst. Die liep alleen maar te zeiken over zijn tip. Jammer, die heb je net voor jezelf verziekt!!!
Het was een mooi fort, en vanaf daar zijn we naar het Paleis der winden gegaan. Was ook mooi, alleen de binnen kant was niet zo heel bijzonder. We hebben vanavond in het zelfde restaurant gegeten als gisteren. Je krijgt echt ZOVEEL eten daar. Konden het echt niet op! Chris natuurlijk wel!! :)
Morgen vertrekken we om 8 uur naar Agra, de laatste bus rit. De rest gaan we per trein doen. Zie er erg naar uit, een hele belevenis denk ik!
En dan hebben we 1 nacht in Agra, 1 nacht in de trein, 3 nachten Varanasi, en 1 nacht trein..... en dan zit het er weer op. Daar denken we nog niet aan... wij niet...Celina misschien wel??
Beginnen nu ook wat kleur te krijgen, dus gaat de goede kant op!

Volgend verslag vanuit Varanasi denk ik, want in Agra gaan we alleen naar de TajMahal volgens mij. Heel slecht dat ik niet eens weet wat we in welke stad gaan doen?! Maar Taj MAhal wil ik echt bij zonsopgang zien dus dat is weer een vroegertje, lekker slapen in de trein dan 's avonds :)

Tot dan weer, en we zijn nogsteeds niet ziek! En het is nogsteeds zeer gezellig!!!

Groetjes,
Jessica en Johan

• 21 November 2010 - 17:04

Aan Johan En Jessica:

zeg over een week zien wij jullie weer terug ,zeg zo als ik lees is het een mooi land ,zeg is het niet iets voor je vader johan,maar dat zal wel niet denk ik .zeg jullie hebben veel ge zien zo lees ik in jammer genoeg is er dar niet veel bier en ik lees dat johan daar weleens jacht op maakt .zeg johan de jongens van de fabriek hebben alles gelezen heb ik vernomen zeg wij zijn nog naar foor Kool geweest die veertig aan de zaak is nu het was er druk hoor ,zeg en weet je wat hij van zijn maaten gekregen had dat was een preekstoel net als in de kerk, zeg je weet wel waar voor hij dat kreeg. nu tot horens maar weer van je vader en je moeder

• 21 November 2010 - 17:15

Maya:

Geniet nog lekker!!!

• 21 November 2010 - 19:24

Flora:

Wat een fantastische reis zijn jullie weer aan het doen, lekker eten, vele avonturen. Zo te lezen ben jij een beroemdheid aan het worden Jessica! Nog geen aanbod gekregen voor een Bollywood film? Vakantie bijna voorbij, ben jij maal over vier maanden start de volgende weer! Veel plezier !!!
    Groetjes

• 21 November 2010 - 19:49

Mia:

Ook in Agra 's ochtends warm aankleden, het was bij ons ijskoud.Zodra de poort opengaat, rennen naar de Taj Mahal zodat er zo min mogelijk mensen op de foto's komen. Zag laatst een docu over de Taj Mahal, de bouw duurde zo lang en was zo kostbaar dat de bevolking rondom de Taj hongersnood had, maar het blijft het mooiste gebouw dat ik ooit gezien heb.

• 21 November 2010 - 19:50

Mia:

Het duurde even voor ik wist wie er belde maar zeer leuk dat je belde Jessica!

• 21 November 2010 - 22:28

Gerda:

Zag dat MIa al gereageerd had, de Taj Mahal is echt mooi, en de treinen verschrikkelijk, dus het is maar goed dat je een kort nachtje had,
    nog een paar geweldige dagen en geniet nog maar van het eten, thuis is het weer stampotten eten,

• 22 November 2010 - 07:45

Patries:

Hey allemaal!

Klinkt weer allemaal super, mijn weekendje in de Eiffel kan daar toch niet tegen op hoor!!! Al deed ik heel hard mijn best om daar te denken dat ik in de bergen van Nepal liep, maar daar was het toch wat mooier en warmer!!! Want wat nou 12 graden!!! Hier gaat het komende week vriezen en kans op sneeuw! Dus maak jullie borst maar nat!

Geniet dus maar nog lekker van jullie laatste week en benieuwd heel benieuwd hoe de treinrit bevalt!

liefs patries

• 22 November 2010 - 09:33

Rianne:

Het klinkt allemaal super hoor! Ben erg benieuwd wat jullie van de Tah Mahal vinden. En een applausje voor jullie darmen! ;) Plezier nog!
    Xxx