van Bikaner naar Johdpur via Jailsalmer - Reisverslag uit New Delhi, India van Jessica - WaarBenJij.nu van Bikaner naar Johdpur via Jailsalmer - Reisverslag uit New Delhi, India van Jessica - WaarBenJij.nu

van Bikaner naar Johdpur via Jailsalmer

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

14 November 2010 | India, New Delhi

Hello peepz!!

We zijn weer een aantal dagen verder... en moet zelf even nadenken waar we ookal weer allemaal geweest zijn.... :) de tijd gaat zo snel, we zijn hier al weer een week.
vanaf Bikaner zijn we met de bus weer verder gereden naar Jaisalmer. Ze hebben daar een heel leuk stadje, wat wel uiteraard weer smerig is en stinkt!! Maar dat is nu eenmaal overal zo! haha! We hebben het fort van Jaisalmer bezocht. en we hebben voor ons zelf bij een Duitste bakkerij heerlijke appeltaart, chocolade banaan taart, chocolade croissants gekocht voor het ontbijt. en we hebben gegeten in een restaurant wat uitzicht had op het fort. En ik mag eigenlijk niets meer zeggen over het eten.. maar het was weer geweldig. Eet ook veel vegetarisch hier. Maar dat komt omdat alles zo LEKKER is! heel veel naan, en lassies.
We hebben ook de Bhang-lassie op. dat is met mariuana er in. weinig getript hoor. Maar was wel leuk om eens geprobeerd te hebben.
En we zitten hier echt heel dicht bij de Pakistaanse grens. 40 km ofzo. We proberen bij Andy iedere keer te zeuren dat we daar heen willen. En iedere keer legt hij weer uit dat dat niet kan omdat het daar veel te gevaarlijk is en ze eerst schieten dan vragen.... Maar we willen zo graag die foto bij de grens. ook trouwens geen taxi chauf wil ons daar heen brengen. We hebben 50.000,- Rp geboden. ca. 1000,- euro.
Maar op het eind van de dag hebben we een toch in de woestijn gemaakt, op een kameel... zonsondergang, en daarna eten in de woestijn. Ik hou al niet van kamelen en zand. Maar je kon ook onbeperkt rum drinken...... daar hou ik ook niet van.... maar ja... En uiteindelijk was iedereen aangeschoten in milde tot iets erger. ( Chris heeft de volgende morgen het ontbijt overgeslagen en pas tegen de middag is hij wat gaan praten :) )
En we hebben ook gerookt... Sorry... na de vakantie stop ik weer!!!!! Ik kon er niets aandoen, de rum heeft me dat laten doen.
Na ons feest in de woestijn had iedereen 's morgens wat moeite om op gang te komen... busrit was erg stil. Ik was al om 6 uur weer wakker, ging er om 2 uur in, omdat er een koe naast de kamer stond. KUT! ben toen maar gaan douchen en thee gaan scoren.. had een iets wat droge mond.
het gaat hier trouwens al snel hard met het pils...flessen zijn 700ml... en met dat pittige eten?! O, daar mocht ik niets meer over melden. Maar ik kan er niet over uitgepraat raken.
onze buschauffeur heeft ook een "helper" bij zich en die heeft de fris,water en bier voorraad voor in de bus. Johan heeft een keer tegen hem oor de grap gezegt dat ik de ATM ben, omdat ik het altijd betaal. nu denkt die knakker dat ik ATM heet?! Hij slaapt in de bus 's nachts en dan komt hij er 's morgens uit gerent..."Good morning!!" roept ie dan heel gezellig! :)
vandaag hebben we weer een heel eind gereden, en nu zitten we in Johdpur. Morgen hebben we programma op ons zelf. We worden een beetje gek van die groep die zelf niets kan bedenken. En Andy wil ook heel graag dat we als een groep blijven, maar daar hebben wij nu minder zin in. Chris vond het al helemaal super omdat we nu een uur later kunnen vertrekken. Andy is bang dat we hopeloos zoek raken in India geloof ik.
Wij hebben nu een mooie kamer gekregen, de rest heeft echt een smerige shitty kamer. En we hebben een keer warm water!!
Morgen naar het fort van Johdpur en waarschijnlijk ergens weer lekker wat weg happen..... naan en currie ofzo, met een lassie en bier. :) oh arme kilo's... (:

tot over een aantal dagen dus denk ik weer.
Oja, Marc gefeliciteerd met je Bday! en ook voor Tjerk en Marloes een leuke dag van de week!!

Voor Mia wensen wij je heel veel sterkte toe, en laat even weten op boerjessica@hotmail.com hoe de operatie is geweest en of alles verder schoon is. We denken aan je! Ennuh.... nothing else matters!!

heel veel liefs iedereen,

xx
Jessica en Johan

• 14 November 2010 - 18:45

Mama En Papa:

Dit keer samen jullie verslag zitten lezen. Heel veel weer beleefd. MAAR...gelukkig zijn er verstandigere mensen dan jullie, zoals gids en chauffeur. 1000€ om risico te nemen voor een grensfoto??? Er wordt liever over veel eten gelezen als over risico's!!!Verder plezier met jullie eigen program morgen. XX

• 15 November 2010 - 07:51

Karin:

Het klinkt allemaal te gek op die smerige hotels en vieze straten na dan. En een grensfoto daar zit helemaal niemand op te wachten hoor, zet dat alsjeblieft uit je hoofd.

Namens Marloes bedankt, wat goed dat je daar in veweggiestan aan haar verjaardag denkt!!
    groetjes, Karin

• 15 November 2010 - 09:35

José:

De verhalen klinken alweer geweldig!!! Uiteraard zijn we ook weer nieuwschierig naar de foto's. (behalve de grensfoto dan hoor...)
    Geniet nog maar heerlijk van jullie vakantie en heel veel plezier met elkaar!!!!
    -xxx- José

• 15 November 2010 - 10:57

Mylene:

Waar blijft die grensfoto?? :P

Nou ja als ze zelf niet voor €1000.- willen gaan, moet er toch echt wat aan de hand zijn....

Zitten jullie er nu al weer een week!?! Het gaat allemaal zo snel.. Zoveel mogelijk genieten dus!

• 15 November 2010 - 18:42

Ditske:

Heeft Chris een keer geen ontbijt op ???????!
    Je moet ook niet blowen Chris dat weet je toch. !
    Maar klinkt heel gezellig daar. Enne Jessica je mag het best over het eten hebben, dat snap ik wel maar steeds die verhalen over naan dat trek ik niet.

• 15 November 2010 - 19:38

MIa:

Laten wij nou ook bij die duitse bakker aan de koffie met zijn geweest.
    Als ik het me goed herinner was dat aan het plein waar naast de geldautomaat een jongetje met vieze handen een soort bonenkwak op een casinoboterham smeerde, daarna werd het geheel gefrituurd in afgewerkte motorolie (zo zag het eruit)de bhang lassietent was op de andere hoek.
    Jullie gezelschap is wel wat woester dan de onze, voor zover wij het doorhadden geen wiet en Kamasutra.

• 16 November 2010 - 18:45

Atie:

Wat een verhaal, het moet wel een hele leuke vakantie zijn.
    Maar hier kun je ook goed lang reizen hoor, vandaag ben ik met Hennie naar de cursus van La Roche Posay geweest, terug hebben we er maar 3 uur over gedaan!!! Toch hoop ik dat jullie nog veel, ver en lang mogen reizen, wantdan is de reis nog niet om. Ben wel benieuwd naar de foto's, zijn er met de tuktuk ook nog een paar gemaakt?
    Veel plezier nog verder.
    groetjes, Atie