In to the wild! - Reisverslag uit Tofino, Canada van Jessica - WaarBenJij.nu In to the wild! - Reisverslag uit Tofino, Canada van Jessica - WaarBenJij.nu

In to the wild!

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

09 Mei 2010 | Canada, Tofino

Hello peepz!
Gisteren morgen om 9.50 uur vertrokken van Friday harbor met de ferry naar Sidney BC, Canada. Ongeveer 1.15 uur varen. Helemaal geen gezeur bij de grens zoals die Yanken zitten te zeuren. Geen foto's, vingerafdrukken enz. Vriendelijk lachen is ook goed :)
Na een best wel lange auto tocht, van een uurtjeof 6 zitten we in Tofino, een klein stadje aan de Pacific. Welcome to bear country! Vancouver Island..... Dat is een wildernis! Jemig zeg, overweldigend gewoon. Witte berg toppen, glasheldere meren en bossen! En hier hebben ze dichtste populatie zwarte beren van heel Canada. Dat maakt mij wel een beetje onrustig als we die hikes lopen!?
Maar inmiddels hebben we al 1100 mile gereden ( = 1760 km ) en we zijn nu een week onderweg. Gaat goed.
We hopen dat het vakantie geld wel snel gestort wordt, want het gaat echt met bakken hier! maarja we doen er niets minder om, het is wel best.

Vanmorgen hebben we eerst eens lekker uit geslapen. Heerlijk! En om 9.00 zijn we boodschappen gaan doen, koffie halen, broodjes kopen. We hebben 2 hikes gedaan van een km of 7 Zo iets. En om 15.00 uur zijn we met een zodiak (= rubberboot met 400 pK er achter ) de omgeving gaan verkennen. We moesten een heel pak aan, waar je mee blijft drijven. En we gingen opzoek naar zwarte beren!
En die bald eagle zit er nog hoor Eimert!!! We hebben ze gezien! Een prachtige omegeving, blauwe lucht en keihard met die zodiak! :)
En we hebben de beren gezien! Helemaal te gek om ze in het echt te zien! ( vanaf het water dan hè ? Niet op je looppad!! ) Eerst zat er een aan de water kant gras te eten, en even later een moeder met een baby beer! Zo schattig ! Wat een beesten ! Maar ze zijn nu nog een beetje mager omdat ze uit hun winterslaap komen, en nog heel veel moeten eten.
En we konden best dicht bij komen, een meter of 20?!
We snapten nu ook wel waarom het fijn was om die pakken aan te hebben, je sterft van de kou als je over het water gaat!
Morgen gaan we weer met de zodiak, maar dan zee op! :) Dan gaan we opzoek naar de grijze walvis. Nog meer lagen kleding aan, want op zee zal het nog wel kouder zijn, en ze geven slechter weer op.
Hollywood is hier ook neergestreken, Jack Black en Steve Martin zijn hier een film aan het opnemen, meestal slechte komedies maar als je al die campers van die lui ziet, niet normaal.
Ook heerlijk gegeten net, vis bij een visserstentje, en zelfgemaakte frietjes! Gister waren we laat met eten omdat we eerst naar de zonsondergang waren kijken, toen hebben we sushi op!? Er was verder niet veel meer open. Wij zijn geen sushi mensen! Daar zijn we nu wel achter, snappen helemaal niets van die menu kaarten.

Wij hebben ook de Bel grouppe gesponsord! We hadden een netje babybel gekocht. Aan de kassa dachten we wel :" jemig, wat zijn we veel geld kwijt?" later zagen we wel waarom. NEGEN mini babybel kosten hier NEGEN dollar!?

Morgen dus naar de walvissen, en daarna richting Vancouver! Waarschijnlijk gaan we niet Vancouver in, maar richting Wistler, van de Olympische spelen.

Iedereen bedankt voor de berichtjes, leuk om ook iets van jullie te horen.
Met Chris, Nel en Ditske gaat het ook nog helemaal goed. Ze hebben mooi weer en vonden de Flambaan helemaal geweldig.
Groetjes, en tot over een paar dagen!?
Jessica en Johan

• 10 Mei 2010 - 06:08

Mama En Papa:

was jammer dat we net in de auto zaten onderweg naar Meerkerk(apk garage) om vandaar naar losadres te vertrekken voor papa.Maar sms in ieder geval voorgelezen en werd erg leuk gevonden. Foto's bekeken GEWELDIG , verslag gelezen en alles al opgeslagen.Veel plezier vandaag weer. XXX

• 10 Mei 2010 - 10:52

Ome Wout:

Jullie gaan dan richting Whistler ,nu die weg hebben wij toen ook gereden als dam een stuk door rijdt dan passeer je de plaats Lillefoot dat is ook leuk om te zien daar staand het Jade van ongeveer 1 mter in het vier kant op diverse plekken op hoeken van de straat, nu verder veel succes jullie

• 10 Mei 2010 - 10:56

Hennie:

Hai,

't klinkt allemaal echt heel gaaf. Echt een natuur vakantie. Wist helemaal niet dat jullie ook naar canada gingen joh. Leuk zo die combinatie.
    Zijn chris enzo in Noorwegen omdat je het over die flambaan hebt? Zijn wij ook in geweest maar vonden het heel erg tegen vallen...
    Heel veel plezier verder en hou je geweer in de aanslag he, met al die beren die honger hebben!!!!

• 10 Mei 2010 - 12:25

Wim Van Dijk:

Nou , ik heb wel wat gemist in die paar dagen dat ik niet in Leerdam was. Jullie hebben het wel geweldig daar. Orca's die onder het bootje doorzwemmen. Je moet er niet aan denken dat het beest dan net omhoog komt. En dan nog die zwarte beren. Het lijkt mij werkelijk fantastisch om dat allemaal te zien.
    En nu nog de grijze walvissen, bultrugwalvissen, zeeleeeuwen en dolfijnen. Nu het allemaal zo voorspoedig gaat, zullen die zich ook nog wel laten zien.
    Die foto van die amerikaanse witkopzeearend vind ik echt heel erg mooi. Zo zie je maar weer dat die witte Canon-kanonnen best heel wat kunnen.
    Groeten,
    Wim van Dijk

• 10 Mei 2010 - 17:58

Mylene:

Klinkt weer super allemaal! Mn pc is nu zn best aan het doen om de foto's van de orca's te openen :S Maar die zullen zeker mooi zijn.

Have fun!

• 10 Mei 2010 - 19:14

Wilma En John:

Zo te lezen is het allemaal weer even leuk. Hoewel, een beer zo dichtbij, dat lijkt me toch wel wat eng, maar voor de rest is het wel echt een natuurvakantie.
    Och en die kilometers, daar zul je vast wel aan wennen. Je hebt in elk geval zeker geen files daar. We hebben ook nog even naar je hotmail een berichtje gestuurd, voor de lens weet je wel.
    Geniet er verder vooral maar van

groetjes

• 11 Mei 2010 - 12:10

Daan:

leuk om te lezen man zo een verhaal.zijn jullie ook nog wel eens thuis.veel plezier daar.groeten van daan