We hebben een beetje kut weer! :( - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Jessica - WaarBenJij.nu We hebben een beetje kut weer! :( - Reisverslag uit McMinnville, Verenigde Staten van Jessica - WaarBenJij.nu

We hebben een beetje kut weer! :(

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

18 Mei 2010 | Verenigde Staten, McMinnville

Hoi!
Wij zijn gisteren (17e) eerst naar de mt. Rainier visitor center geweest om eens te vragen wat de mogelijkheden zijn. Uhh.. Boven in zijn die niet zo heel veel want daar liggen nog meters sneeuw. Het is hier ook veel kouder als het zou moeten zijn?! Hebben wij weer. Maar benden aan de voet kon wel gelopen worden, dus hebben we daar een leuke hike gevonden naar een uitkijk punt. En dat lag natuurlijk ook weer 700 meter hoger. Maar het was een leuk tochtje. Weer een uurtje of 3 onderweg geweest.
Daarna hebben we een log cabin gevonden om in te slapen, gezellig! Als snel wordt het minder gezellig en vat de regen met bakken uit de hemel. En het gaat onweren. Hmm... Dat was niet de bedoeling?!
We hopen dat het overgaat, maar goed jullie raden het al.... De volgende morgen gewoon nogsteeds regen.
Eergisteren hebben we heerlijke blueberry pie op. En bij diezelfde ten hebben we ontbeten. na ons ontbijt ( kleintje met maar een ei ) hebben we die pie besteld met een klodder ijs :) goed ontbijt is belangrijk!
We gaan naar mt. Helens. Het is heel toevallig maar het is vandaag precies 30 jaar geleden dat de vulkaan uitgebarsten is en de helft van de vulkaan ontploft is en de hele omgeving verwoest is. Een heel arsenaal aan tv zenders is aanwezig. Het is een speciale dag voor de locals hier. We hebben een helikopter tochtje geregeld, maar de piloot kan geen garantie geven ivm het weer. We hebben inmiddels al zoveel regen gehad vandaag, en de hele lucht ziet donker grijs..... Maar we gaan toch naar boven, en kunnen vanaf daar de krater goed zien. Fout! We zien helemaal niets, de hele krater is gehuld in nevel en wolken :(
Het plenst nogsteeds, ze hebben ook een museum en een film hier, dus die hebben we ook maar gekeken. Inmiddels hebben we wel door dat dit geen mooie dag meer gaat worden. We gaan ook niet met de helicopter weg.
Wat gaan we doen? Blijven? Maar bij navraag blijkt dat het tot het weekend slecht weer blijft. En naar Crater lake is ook niet een uitmuntende optie aangezien de wegen daar ook voor een heel deel nog afgesloten zijn van de buitenwereld. Dus gaan we nu weer richting de kust, in de hoop dat het beter weer wordt. Nu zien we het dus even hoe het gaat lopen. Met slecht weer heeft in de bergen blijven ook geen zin. Misschien nog een stukje naar California ?
Net weer voortreffelijk gegeten, met als dessert een heerlijk stuk cheesecake wat ik niet helemaal op kreeg.

Op naar het mooie weer, hopen we tenminste.

Die Vusynsjmdbjokel vulkaan in IJsland doet het ook weer fijn hè? Dat wordt ook weer een spannende tijd.

O, en de manager is ook net bij onze flatscreen gekomen omdat de tv het niet doet, en we willen natuurlijk wel tv.
Waarschijnlijk krijgen we nu een andere kamer.

Groetjes, en werkt onze geweldige herhaal module al???

Doei doei

• 19 Mei 2010 - 09:34

Mama En Papa:

hoi, nou het zit nu even niet mee qua weer hè. Jammer van helicoptervlucht. Hebben jullie ook weer net een herinnerings voor uitbraak van vulkaan. Jammer wel dat je niks kon zien.Maar jullie vinden vast weer beter weer en leuke dingen. XXX

• 19 Mei 2010 - 18:18

Hennie :

Hai,

Balen van dat weer. Het lijkt wel of je op de noordpool bent met al die sneeuw.
    Ken ik je zo nog wel terug met al die vreterijen??
    De herhaalmodule voor dr. v. Gool staat aan maar het is nog steeds knetterdruk (ria is er natuurlijk ook niet) dus komen er helemaal niet aan toe. Marc en Romy voeren die recepten in maar volgens mij is het heel veel werk de eerste periode.
    Fijne vakantie verder.Ben benieuwd nar jullie foto's

• 19 Mei 2010 - 19:35

Wilma:

Wat een pech dat jullie van dat k weer hebben, maar ja ik herken het wel een beetje uit onze bergvakanties. Maar het is altijd beter dan werken toch? Straks moet je zo hard werken dat de kilo's er weer af vliegen. Geniet dus maar van al die vette snacks daar. En je hoeft toch niet in bikini met dat weer dus...
    Straks de foto's even fotoshoppen en dan lijkt het net of het mooi weer was.
    En die vulkaan blijft inderdaad maar vervelen. Hopelijk gaat het jullie geen dagen vliegveld brengen. Dan kun je beter een weekje elders inde zon gaan zitten.
    Verder nog fijne vakantie hoor

groetjes

• 20 Mei 2010 - 14:50

Kris:

waarom probeer je de "blackberrie pie" niet eens een keer?!

• 20 Mei 2010 - 19:07

Atie:

Jammer dat het weer nu tegen zit, zoek maar gauw een ander plekje op.
    Jullie kunnen straks zelf reizen organiseren, bijverdienste??
    Een paar mensen hebben wat met de herhaalmodule gedaan, maar het kost veel tijd, als alles erin zit zal het gemak leveren, maar eerst...
    Ik kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal, je schrijft leuk.
    Mijn buren zijn nu ook naar Amerika.

groetjes en geniet ze, Atie