Het zonnetje schijnt ! - Reisverslag uit Friday Harbor, Verenigde Staten van Jessica - WaarBenJij.nu Het zonnetje schijnt ! - Reisverslag uit Friday Harbor, Verenigde Staten van Jessica - WaarBenJij.nu

Het zonnetje schijnt !

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 Mei 2010 | Verenigde Staten, Friday Harbor

Hallo allemaal ,
Gefeliciteerd fa. Van Ameijde met de verjaardag van Silas! En Simone met haar verjaardag. ( goed onthouden hè ?)

Waar waren we gebleven... Everett. In Everett zijn we naar de Boeing factory geweest en hebben een rondleiding gehad door de diverse enorme loodsen waar de vliegtuigen inelkaar gezet worden. In die gebouwen past heel Disneyland, en dan houden ze nog ruimte over, even voor het idee. Echt enorm daar. Wel heel gaaf om te zien hoe dat gaat. Je ziet het allemaal wel eens op tv maar in het echie is het toch anders. We hebben de 747, 777 en de 787 dreamliner gezien. Een we hadden mazzel, net toen we daar waren landde er een Dreamlifter, een enorm vrachtvliegtuig. Heel erg interessant allemaal.
Daarna zijn we via de haven van Anacortes op de Ferry gestapt naar Friday Harbor op San Juan Island met maar een doel : orca's ! Toen we aan kwamen was het weer al lekker, alles is beter als de hele dag regen?! We zijn gelijk een stuk gaan cruisen over het eiland, na ja daar ben je zo overheen van boven naar beneden is ca. 20 Miles. ( x1,6 = km ) en ook hier weer een vos!
We hebben hier een luxe hotel, wat natuurlijk veel te duur is voor ons $180'- per nacht. Uiteindelijk hebben we het zover gekregen dat we $100,- per nacht betalen. We blijven zuinig hè ?
Donderdag zijn we wezen zeekayakken, stond wel een windje maar dat kayakken ging ons nog best af. Ca. 7 mile. En helaas geen orca's gezien :( maar het was wel heel leuk. Een heel pak aan waar mee we aan de kayak vast bleven en ook droog bleven. Want het was wel ijskoud natuurlijk! We hebben wel zeehondjes gezien, even dachten we nog : doodknuppelen?????? Leuk souvenir voor thuis. Nee hoor die waren heel schattig. We waren om ca 15 uur terug dus konden we nog naar het Whale museum, was een leuk klein museumpje. En we zijn nog weer eenn stukje wezen rijden naar een parkje hier.

Vandaag zijn we met een bootje weer opzoek gegaan naar orca's . En..... ZE WAREN ER!!!!!!!!!! :) :) :) :)
Helemaal Ge-wel-dig ! Ze waren met 3. Geen volwassen dieren maar wel zo gaaf! We moesten we afstand houden, want daar zijn ze heel strikt in. Maar ze kwamen heel dicht bij, en zwommen onder het bootje door :) zo iets moois! Dus we zijn helemaal blij vandaag. En nog een verbrande kop ook, krijgen we toch nog wat kleur. ( en daar waren wel mensen aan het kayakken met orca's )

Morgen gaan we naar Sidney BC met de ferry. En dan gaan we richtig Tofino, en Strathacona NP. Daar gaan we op beren schieten. En ook in Tofino op walvis jacht. Als we daar toch zijn dan wil ik die ook zien, alhoewel... Die beren wil ik wel zien, zolang ze mij maar niet zien. Als we daar gaan wandelen moeten we een " berenbelletje " kopen, dan blijven ze op afstand !? Zeggen ze !? Maar dat willen we daar gaan doen. Hopelijk is het weer dan net zo als hier, nu schijnt het zonnetje.

Met onze Ipad gaat het nogsteeds goed. ( Atie, een Ipad is geen Iphone, die is stuk. ) En John als je wil dat we voor je kijken, stuur even een mailtje wat je precies wilt hebben, wij kunnen niet testen voor je, en wat ie in Nederland kost. Dan kunnen we even kijken of het veel scheelt. Het gaat trouwens ook weer veel slechter met de dollar. Hmmm
Verder alles okidoki hier, ook met Nel, Dits en Chris gaat alles nog goed, en die hebben ook goed weer.

Ik heb geprobeerd nog wat foto's te versturen, maar dat is niet helemaal goed gegaan geloof ik!? Maar we proberen het verder nog wel een keer.

Eimert heb je nog tips voor BC? Dan horen we dat graag!

Groetjes daar aan iedereen en tot de volgende keer!
Jessica en Johan

• 08 Mei 2010 - 05:56

Patries En Ruud:

Wat lijkt me dat ook super zeg, orca's in het eggie zien!

Kijk uit met die beren, maar ja met een geweer in de aanslag moet je je toch wel veilig voelen!

• 08 Mei 2010 - 08:54

Mama En Papa:

wat zal dat genieten geweest zijn , die orca's zien. gelukkig in de herkansing dan wel. de foto's zijn wel goed aangekomen hoor. het is maar goed dat de luxe hotels niet de hele maand aangedaan worden hè met die duurder wordende dollar. gisteren post gekeken, maar nog geen ptt briefje hoor. hèèl veel plezier verder EN kijk uit met de beren. niet te hard gillen,schrik- ken ze van jou!!?? XXX

• 08 Mei 2010 - 13:52

Atie:

leuk leuk leuk, dat jullie orca's gezien hebben, dat is zo fantastisch hé
    tja Ipad-Iphone, daar heb ik geen kaas van gegeten.
    enne beren schieten??
    plaatjes schieten zeker.
    geniet ervan,
    groetjes, atie

• 08 Mei 2010 - 15:56

Maya:

Hoi hoi!! Leuk om jullie reis zo een beetje mee te maken!! En w.b. die beren....saved by the bell lijkt me wel wat ver gezocht inderdaad... Doe voorzichtig dus maar vooral:.... Geniet ze!!!

• 08 Mei 2010 - 17:55

Eimert:

Tofino is een goed idee. Misschien zie je daar ook de gray whale. En kijk ook even of die bald eagles nog bij hun nest zitten op dat eilandje vlak voor de haven van Tofino. Het restaurantje daar vlak voor die haven is prima.
    Ga ook even in cathedral grove kijken en neem een zo'n boompje mee voor een kerstboom met de kerst. In North Vancouver is de Capilano suspension bridge heel erg de moeite waard.
    Ook het Stanley park met o.a een heleboel totempalen is de moeite waard.
    Veel plezier, Eimert.

• 09 Mei 2010 - 09:53

Celina:

Gelukkig eindelijk gezien wat jullie wilde; zwart/witte visjes!!
    Wat gaaf zeg! Wellicht is een pleuzig sjaaltje best warm in die toch wat koud voelende temperatuur bij jullie ;-) Ben benieuwd of dat jullie ook nog van de grote,bruine,grommende rakkers gaan spotten!!
    Giro-toertoch is gister trouwens prima verlopen, lekker tochtje maar Yolanthe hier niet gespot! Het is hier in little Italy cq Middelburg ook reuze gezellig!!!
    Tot het volgende bericht maar weer!!
    xx

• 09 Mei 2010 - 16:10

An Breukel:

zeg bedankt voor de bloemen aan je moeder van moederdag zeg wij gaan 16 mei om 14,15 naar turkije en riane bergt ons naar het vliegveld . zeg wij komen 18 mie wwer terug mmar wij komen pas om drie uur in de nacht weer thuis maar dan komt jacob ons halen . zeg dat is wel erg vroegin de morgen maar het komt goed hoor. zeg je woord van ans en bart bedankt voor de bloemen ,zeg het gaat steeds minder met bart het is nu afwachten hoelang het nog duurd.
    nu dat was het en kom weer heel thuis.
    je vader en je moeder.

• 13 Mei 2010 - 12:44

Atie:

mazzelkonten!!
    wat zien jullie veel, ik heb ook al veel gezien, voornamelijk mensen, het blijft druk achter de balie.
    ik vind het heel leuk dat jullie al die dieren te zien krijgen en van zo dicht bij.
    de mail met de foto's was niet gelukt, maar via hives heb zag ik wel foto's. o.a van de auto en weer een kort koppie?
    geniet nog lekker, groetjes, atie