Safari jambo! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jessica - WaarBenJij.nu Safari jambo! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Jessica - WaarBenJij.nu

Safari jambo!

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

06 December 2011 | Kenia, Nairobi

Hallo!!
Gisteren zijn we terug gekomen van de safari die 4 dagen duurde. En het was fan-tas-tisch! Einde verslag!
Hahaha!
We zijn vrijdag morgen om 5 uur opgehaald en zijn naar Tsavo West gegaan. Een toch van ongeveer een uur of 4. Daar hebben we gelijk een gamedrive gedaan en veel olifanten gezien, giraffe en een luipaard! Zooooooo gaaf om een luipaard te zien. Hij lag in de boom en we konden hem best goed zien! :) en het landschap is echt geweldig daar. Uitgestrekte vlaktes met bergen, en je kan wel 100 km kijken! Echt zo ontzettend mooi en zo anders als de vorige keer. Heel anders als Tanzania.
Maar de lokatie van de lodge was super. Op de helling van een berg. Met uitzicht over de vallei. En je keek over het hele park uit. We hebben een pissige olifant gezien. Die vond dat we te dicht bij kwamen...... Oeps..... Die deed even een dreigende move. Dat was wel duidelijk! Met de middag hebben we weer een gamedrive gedaan en de bedoeling was dat we neushoorns gingen zien.... Helaas hebben we weer geen neushoorns gezien. Maar het was geweldig mooi. Veel gazelles, zebra's, gnoes, buffels, hertjes, en olifanten. Een setje leeuwen en veel roofvogels, hoenders, struisvogels en hele kleine vogels! 's avonds bij de lodge hingen ze een stuk vlees op om te kijken wat er op af kwam. En om 21.00 uur kwam een luipaard even checken wat het was, waarschijnlijk zit dat beest er elke avond maar dat doet er even niet toe. Maar het vreetpartijtje zag er wel gaaf uit. Wat een imposant beest is dat zeg :) en de hertjes ect liepen gewoon langs de kamer.
De volgende dag zijn we naar Amboseli gegaan en dat ging onder politie escorte. Schijnt nodig te zijn?!saar hadden we een tent. Naja, alles zit er op en eraan. Douche ect. Daar hebben we ook een gamedrive gedaan en kleine leeuwtjes gezien! Wat een schatjes! En de olifanten, gazelles, hertjes, vogels ect. Helaas begint het weer nu wat minder te worden daar. Maar een beetje regen is goed voor het groene landschap.
Het nadeel daarvan is dat het moeilijker is om de dieren te vinden, het gras is hoog en de stuiken dicht begroeid. Maar het landschap is des te mooier. Onze chauffeur is een prima vent, en doet erg zijn best. Helaas geen cheeta, en de kans op neushoorns is hier bij echt verkeken. Moeten we nog een keer terug komen voor de neushoorns!
Ook de tenten staan op een top lokatie! Aan de voet van de Kilimanjaro. De hoogste berg van Afrika. Alleen pech voor ons.... Hij is gehuld in wolken....
's morgens gaat de wolken brij een beetje open, maar helemaal komt hij niet te voorschijn. We vertrekken weer voor een gamedrive. En onze chauf komt een zwerm olifanten tegen, wel 50 denk ik! En parkeert de safaribus op de weg, alle olifanten lopen om ons heen! Wat een schouwspel. Er zitten ook hele kleine olifantjes tussen. Weer zien we van alles, behalve de cheeta. Misschien morgen nog? We vertrekken van Amboseli naar Tsavo East. Het grootste park van Kenia. Ook weer een top lodge. De lokaties van de tenten / lodges zijn magnifiek ! Zo mooi! En we hebben zo goed eten overal!
Tsavo East hebben we ook aan het einde van de middag bezocht en in de vroege ochtend van maandag. Nog een leeuw gezien en zwermen olifanten, gazelles, hertjes ect.
Helaas hebben we dus geen neushoorns en cheeta's gezien... Maar verder was het top geregeld door Roger ( de man bij wie we het geregeld hadden)
Ik kan er nog wel een uur over doodblijven schrijven. Maar het was heel anders dan in Tanzania. De parken waren heel anders. We hebben niet zo veel dieren gezien als toen, maar deze landschappen waren daarentegen wel mooier. Zo heb ieder nadeel z'n voordeel?! We hebben een super mooie tijd gehad!

Nu zitten we weer aan het strand en hebben vandaag aan onze teint gewerkt. Chris dacht dat hij vandaag geen zonnebrand meer hoefde te gebruiken omdat zijn huid er al helemaal afwas gegaan en dat iemer wel tegen kon?! Tja.... Wat moeten we daar van zeggen? Ik denk dat zijn huid er WEER helemaal afgaat....

Morgen gaan de mannen vissen en heb ik de dag voor mezelf..... Wat een eikels! Hahah nee hoor! Ik haat vissen!!:)
Straks moeten we helaas weer eten....... Ook zo'n straf hier! Ik ga vanaf januari op dieet! Er gaat dan 10 kg minimaal vanaf! Nu gewoon geen foto's maken van strand situaties.

Iedereen ook bedankt voor de leuke reacties! Altijd weer leuk om van jullie wat te horen! En de komende dagen gaat er veel gewerkt worden aan de kleur! :) we gaan witte coltruien dragen de eerste twee weken. En erg leuk dat Hennie in de Hoefstraat is geweest!

Hoe gaat het verder in de apotheken?? In Tilburg al drukker met Bosman erbij? Zou wel goed zijn! :) ben benieuwd als ik terug kom wat er veranderd is. Maar daar moet ik misschien nog niet aan denken. Sorry, wil graag op de hoogte blijven.... Slechte eigenschap....

We houden het hier nog wel ff vol. We denken nog niet aan het Nederlandse ruk weer. Hier echt nog mega veel zon en tegen de 36 graden zoiets. Bloody hot iniedergeval.

Veel liefs van ons uit het zonnige Kenia

Hakuna matata! Jessica, Johan en Chris!

• 06 December 2011 - 19:31

Mia:

Even opscheppen, bij ons was de Kilimanjaro onbewolkt en hebben we twee soorten neushoorns gezien, ook geen cheeta en geen kuddes olifanten.
    Geniet nog maar van het mooie weer, morgen windkracht 9 en in het week-end dat jullie thuiskomen rond de 2-3 graden.
    Ben erg jaloers op het mooie weer en niet zo zeiken over dat beetje regen, dat viel in 5 minuten in Costa Rica.

• 06 December 2011 - 19:54

Michelle:

Hee globetrotter!!
    Wat leuk om zo te lezen wat je allemaal doet! te gek zeg! is toch ff wat anders dan drukke kindercamping in Frankrijk hahaha! Geniet ervan, ik ga het allemaal ff lezen! ;-)

Grtjs Michelle (Bax...je weet wel haha)

• 06 December 2011 - 20:56

Hennie:

Klinkt allemaal weer geweldig. Als ik het zo lees is met mooier als jullie vorige Kenia/Tanzania reisje?
    Was wel leuk ja om even in de Hoefstraat te kijken. Als we dan toch in de buurt zijn. Er waren maar 2 assistentes aanwezig...even denken Nicolle en....donker haar...oeps..even vergeten. Nicolle herkende me ook helemaal niet aan de balie, wel grappig. Het is wel mooi, lekker licht allemaal alleen jammer dat jij er net niet was maar dat wist ik van te voren wel.
    Hele fijne vakantie verder en we spreken elkaar wel weer een xtje.

• 06 December 2011 - 21:30

Mama En Papa:

Ohh wat klinkt dat HEERLIJK zeg, temperatuur van 30+ gr. En wat moeten jullie genieten zeg, zoveel mooie natuur en dieren te zien. Ook baby beestjes zijn schattig, maar schijn bedriegt hoor. Kan de kachel zondag wel omhoog gaan gooien, anders kom je de hele week niet meer bij. Maar voorlopig nog volop genieten hoor. XX

• 06 December 2011 - 21:54

Atie:

Geweldig dat jullie luipaarden en leeuwen hebben gezien.
    Ik heb in Namibie 1x leeuwen gezien, dat was al bijzonder, het blijft leuk om gamedrives te maken.
    Kunnen jullie wat zon hierheen sturen?
    Fijne dagen nog!

• 06 December 2011 - 22:11

Mylene:

Hey ik zie dat mn vorige berichtje niet goed verzonden is. Nou ja korte samenvatting: klinkt allemaal weer fantastisch! Lekker nog genieten de komende dagen!!!
    Wij maken ons op voor een paar stormachtige dagen. Heb vandaag alweer hagel gezien :-(

• 07 December 2011 - 07:42

Celina&Barry:

Hebben de heren weer op tonijn gevist?? of ditmaal tropische vissen aan de haak geslagen van minimaal een halve meter?? Wat gaaft die gamedriven van jullie! Jullie hebben genoeg wild gespot! Jammer van de cheeta's en neushoorns....dan maar een keer naar Blijdorp ;-) Geniet nog lekker van de temperaturen en het lekkere eten daar! Liefs C&B

• 07 December 2011 - 10:43

Patries:

Nu ik steeds vaker verhalen over Afrika hoor en ook na jouw uitgebreide verslag :) moet ook ik misschien overstag voor een reis tussen de wilde dieren?!
    Geniet nog van jullie vakantie en het mooie weer, want hier is het bewolkt, regen/hagel/natte sneeuw en storm!

• 07 December 2011 - 13:39

Wim Van Dijk:

Wat een reisverslag. Het enthousiasme spat er vanaf. Mooi, dat het allemaal daar zo super is. Blijkbaar hebben jullie daar al zoveel gezien, dat je gewoon kunt praten over weer een 'setje' leeuwen. Alleen die neushoorn laat verstek gaan.
    Ik verwacht wel dat hier echt een superfotoreportage achterweg komt, waar Frans Lanting nog een puntje aan kan zuigen. We wachten af. Voorlopig eerst nog maar bruinbakken daar.

• 07 December 2011 - 15:49

Nelleke:

36 grden!!!ik weet niet eens meer hoe de zon er uit ziet . De kleren waaien hier van je lijf .Maar goed ik heb ook vakantie dus ik hoef er niet uit . De weddenschap met Chris gaan we denk ikw el winnen . Geniet nog lekker daar aan het strant .

• 09 December 2011 - 14:38

Gerda:

hallo, beetje laat maar ik zie dat Mia alles al heeft gezegd, geniet er nog van en alvast behouden thuiskomst, trek alles maar aan want het is koud, stormachtig, zeg maar Hollands k-weer
    groet