Zon, zon, zon!!!!!!! - Reisverslag uit Balestrate, Italië van Jessica - WaarBenJij.nu Zon, zon, zon!!!!!!! - Reisverslag uit Balestrate, Italië van Jessica - WaarBenJij.nu

Zon, zon, zon!!!!!!!

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

31 Augustus 2011 | Italië, Balestrate

Hoi allemaal!!!!
Afgelopen vrijdag zijn we aangekomen in Sicillie. Wat direct opvalt is de tempratuur. Heerlijk!!!!
We gaan onze auto ophalen en de beste man wil ons eerst nog een Lancia aansmeren, maar wij komen toch echt voor de Fiat 500. Wat een leuk autotje!!
Vanaf Trapani gaan we naar Erice. We moeten een berg op van 1100 meter en daar boven op staat een oude burcht. We komen terecht in een minuscuul dorp met de bizarre smalle straatjes. Gelukkig nebben we het kleine Fiatje. Ons hotel heeft een werkelijk fantastische lokatie. Dat blijkt 's morgens. We kijken uit over de hele kust en kunnen de zee aan het noorden zien en het zuiden. Super mooi.
Zaterdag zijn we via een heel klein plaatsje aan de kust vertrokken naar Balestrate. Ook een heel klein dorpje aan zee. Tegen de heuvels aan.
Als we gaan proberen naar het huis te rijden. Wat op een belachelijke heuvel staat. Komt onze Fiat de berg niet op?! :( de airco moet uit, dan lukt het wel??!! Stom zeg! Ons huis staat op een heuvel midden in een olijfboomgaard. Ze hebben ook vijgen, citrusvruchten en perziken.
Na de spullen gedropt te hebben : zee spul aan en naar het STRAND!!!! Daar waren we aan toe na de lange regen toestroom in NL. Heerlijk!!!!!! Het strand is lekker rustig en er ligt geen ene toerist. Die zijn hier niet. Een leuke strandtent erbij voor de versnaperingen, wat nog meer de wensen? Zo brengen we de eerste dagen door. Het eten is prima. In Rome was het wel lekkerder denk ik. Het ijs is hier prima. Echt lekker hoor. Maar..... Dat moeten we toch nog eens gaan nachecken in Rome. Mar het is echt prima hoor! En we hebben ook de BBQ al aangehad. Want het vlees en de rauwe hammen zijn fantastisch!!!!! Meloen gekocht en rauwe ham er omheen. Ook op brood heerlijk!!!
Gisteren zijn we helemaal naar de andere kant van het eiland geweest. 6.00 uur vertrokken. Ruim 300 km en dwars door Palermo, de hoofdstad van het eiland. Ze zouden de Italianen allemaal hun rijbewijs af moeten nemen. Wat een bende. Blij dat we een kleine auto hebben en Johan een goede chauf is. Vind het helemaal niets en dan de klote scooters die overal door scheuren. Wat een eikels.
Maar eenmaal veilig bij de Etna was het super mooi daar. Onderweg was het niet onaardig maar er zijn zeker veel mooiere dingen om te zien dan de binnenlanden van Sicillie. Er word altijd zo lyrisch gedaan over Italië en het is ook best mooi hoor. Maar het was vooral een dorre boel.
Bij de Etna hebben we de kabelbaan genomen en vanaf daar gelopen tot bijna naar de top. Best een pittige klim naar 3000 meter. Wel waard want het is heel mooi. Helaas geen lava maar wel rook en stoom. Mooi hoor. Wat minder mooi was is dat we vergeten waren om in te smeren met zonnebrand. Dus alle onbedekte delen zijn kas verbrand. :( stom! Halverwege de middag tegen half 4 weer terug naar Balestrate waar we tegen 20.00 uur weer aan kwamen.
Het is heerlijk hier en eigenlijk hadden we nog een paar dagen erbij moeten hebben.
'S nachts worden we wakker gehouden door een roedel honden! Tering zeg!!! Die kut beesten blaffen DE HELE nacht!!!!! En overdag ook maar dan hoeven we niet te slapen. Niet normaal. Het zijn er wel een stuk of 10 ofzo. Wat een takke herrie van die kut beesten!!
Wij vermaken ons nog wel. Vanavond de BBQ weer aan! Maar zo eerst broodjes halen voor het ontbijt. En dan zo ( balen :) ) weer naar het strand. De afgelopen
Jaren nog nooit zo heel veel op het strand gelegen. En het bevalt super!!! Niet gedacht dat dat zo goed zou bevallen. En met z'n drieën ook super gezellig!
Tot volgende week. Dan zijn we er namelijk alweer :( en zo een weekje weg is wel wat we vaker gaan doen!
Groetjes, ciao, arrivideci!!!!!
Jessica, Johan en Rianne

• 31 Augustus 2011 - 06:53

Wilma:

Lijkt me echt genieten daar, en dan is een weekje wel kort hoor, wat een straf om in de zon te liggen zeg. Neem een beetje mee in je koffer, worden we allemaal weer vrolijk hier als de zon gaat schijnen. Het schijnt hier ook nu 2 dagen mooi weer te worden dus dat hopen we maar.
    Ik wist al dat je geen hondenliefhebber was, maar dat het zo erg was ???????????
    Misschien valt onze hond dan toch nog mee, als je het vergelijkt met die daar.
    Nou geniet nog maar lekker, want het gaat zoooo snel.
    Veel plezier

• 31 Augustus 2011 - 11:35

Karin:

Klinkt geweldig, da's pas vakantie!!
    Jammer van die honden alleen, doe oordoppen in, werkt echt heel goed!

Veel plezier nog.

groetjes, Karin

• 31 Augustus 2011 - 11:39

Nicolle:

Heerlijk lijkt me dat, even in de zon te kunnen liggen, maar ja met de doxy kuur zal ik dat maar niet doen (hahaha). Zo'n weekje er tussenuit is altijd lekker. Hoop je volgende week weer te zien, met of zonder stem.
    Groetjes Nicolle

• 31 Augustus 2011 - 12:14

Hennie :

Die honden ja, hadden we in Napels ook erg last van 's nachts.
    Heerlijk joh, zo'n weekje zon...hebben we hier ook nodig.
    Dat verkeer in Italie....was ook het ergste land met die chaos. Ik nou zelf daar ook never willen rijden.
    Succes en veel plezier verders en wie weet als je terug komt is er wel nieuws?

• 31 Augustus 2011 - 19:46

Atie:

Ja hoor, wrijf het er maar in met de temperatuur, maar hier wordt het ook nog wel wat. En zo'n kleine auto is nog niet zo erg hé? Fijn dat jullie genieten.
    groetjes, Atie