nieuwe verhalen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jessica - WaarBenJij.nu nieuwe verhalen - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jessica - WaarBenJij.nu

nieuwe verhalen

Door: Jessica en Johan

Blijf op de hoogte en volg Jessica

05 November 2009 | Indonesië, Sanur

Halllo,

Nu zijn we een paar dagen verder en we zijn weer een probleem tegen gekomen. Wij hadden een 6 persoons kamer geboekt, die blijkt hier niet te bestaan. Dus zouden Chris en Celina op een kamer moeten. En dat hadden wij niet geboekt! Brochure erbij staat duidelijk vermeld dat het om 3 aparte slaapvertrekken gaat... maar in de brochure van november 2009 staat dit niet meer vermeld. Wij hebben dus al verhitte discussies gehad met de hostess hier dat wij niets te maken hebben met die folder. Want het gaat er om wat WIJ geboekt hadden, stond op de voucher enz. Nou we hebben dus gewoon een kamer bij kunnen boeken. Volgens dat mens hier ligt het aan het reisbureau dat had ons moeten melden dat het veranderd was in de brochure. Maar het drong niet echt tot haar door dat wij daar niets mee te maken hadden. We hebben dus vrinden gemaakt hier. Ja en hier zien we natuurlijk niets meer van terug, maar goed.
oja het kogel verhaal.... ja johan heeft dat ding al jaren in zijn portemonnee zitten, een soort relikwie uit dienst zeg maar. En je kan er ook niets mee. Maar als de marechaussee dus echt later was geweest dan hadden we de vlucht gemist, en zelf een nieuw ticket moeten kopen denk ik. Ze hadden ons ook nog kunnen verhoren ofzo als ze echt vervelend hadden willen doen. Maar we waren heel blij dat het zo is gelopen, en verder zullen we er niets meer van horen hoop ik. Al onze gegevens zijn door gegeven, maardat is dan een latere zorg.

Hier is het wel lekker. Alleen zijn er iets te veel Nederlanders. dat zijn wij niet zo gewend. Het mogen er van mij wel wat minder zijn, maarja dat weet je ook niet van te voren. Volgens Johan was het wel heel naif gedacht maar zoveel had ik niet verwacht. Strand is niet zo mooi hier. Maar het zwembad is best. Het is zo'n 35 graden hier.
Het eten daarin tegen is fantastisch!!!! En wij zitten NIET aan het strand Kris! We lopen naar de " boulevard " ( lees half vervallen pad waar je 's avonds bijna je nek breekt ) door jullie hotel. Mooi spulletje! En dat er naast ook!

We zijn dinsdag naar Ubud geweest, een dorp in het midden. Apen temple geweest, en een museum voor Balineese kunst. En gisteren naar Tanah Lot bij de zonsondergang. En 's avonds naar de hell van Bali : KUta ( waar die bomaanslagen zijn geweest)
Wat verschrikkelijk daar zeg!!!!! We wilde na het eten nog wat rond neuzen daar, maar we zijn de stad uitgevlucht!! Zoveel drukte en herrie . Snel weer terug naar het suffe Sanur.

Vandaag zijn we naar GitGit geweest, een waterval. Naar de rijst terassen van Jatiluwih. en naar de hotsprings in Penebel. de mannen zitten nu aan het teras een Bintang te consumeren.

We hebben het nogsteeds heel gezellig met elkaar en gaan van het weekend waarschijnlijk fietsen bij Batur. Maar dat moeten we nog bespreken. Natuurlijk alles met de "transport" mannen aan de weg geregeld. Is heel goed te doen hoor Kris....

En het eten is hier goed! Bedankt voor de tip nog over Nateh Bali. hebben jullie ook bij Swastika gegeten. Super goed eten! Tijgergarnalen.... sate.... loepmias. Ik ga echt enorm aankomen hier, eten is veel lekkerder als in Maleisie. Nog geen KFC op hoor hier!!!

Als we weer nieuws hebben dat horen jullie het wel weer.

Groetjes
Johan, Jessica, Chris en Celina

• 05 November 2009 - 12:49

Kris:

bistro 95 moet je ook nog proberen!!
    en voor morgen (lees: Vrijdag) veel plezier bij Trophys tegen over natah bale..echt leuk bandje (als ze nog optreden uiteraard :P)..
    wij zaten inderdaad super...
    is het wel het hotel wat ik zei,of het gene wat je uit de brochure had??
    of klopte dat ook niet?!?! hahahaha..
    hoe zit het met de gillis??
    ook al gekkos gespot??
    waar zijn de fotos??

• 05 November 2009 - 13:48

Wim Van Dijk:

Ik ben benieuwd wat er verder allemaal nog meer gaat gebeuren. Ik begrijp dat een reis boeken ook al een kunst op zich is. Bij dat 'vrinden maken' kan ik me wel iets voor stellen. Zeker weer: van dik hout zaagt men planken. Kijken jullie elkaar (ik bedoel jullie en die hostess) nog aan?
    Wat geweldig dat het eten super is, want dat is toch wel heel erg belangrijk voor jullie. De eventueel wat opgelopen kledingsmaten, kunt je altijd weer verminderen met wat pilletjes uit de apotheek. En al die Nederlanders (met alle daarbij behorende eigenaardigheden) moet je maar gewoon vergeten en voorbij lopen als zijn ze lucht.
    Veel plezier,
    Wim van Dijk

• 05 November 2009 - 14:38

Tries:

Hey allemaal!

Net al een lang bericht bij ientje geplaatst, maar ben erg blij te horen dat jullie het na de valse start zo goed naar jullie zin hebben!!

Geniet er vooral van, want het weer hier is om depri van te worden. Nog een half uur voor mij en dan heb ik ook vakantie!!!

liefs patries

• 05 November 2009 - 15:43

Eimert:

hier, grote kletterbuien met hagel erbij en 's avonds om 6 uur donker.
    brr.
    veel plezier jullie en lief zijn voor elkaar he.
    doe die balinaren de groeten van ons.

• 06 November 2009 - 07:43

Martijn En Saskia:

Hoi daar, hier nog wat tips:

Ook gaan eten bij:

- Mango beach cafe (vaak een goede reaggea band)
    - Pregina

En ook nog even teruggaan naar Kuta/Legian/Seminyak om een lesje golfsurfen te nemen!

Veel plezier nog,

Groetjes,

Martijn en Saskia

• 07 November 2009 - 12:08

Klaas:

Wat een pech allemaal. Hoop maar dat de rest van jullie vakantie wordt wat jullie er van verwachten. En Johan, kogelvissen zijn beschermde diersoorten en mag je dus niet invoeren.